Sant Roc

cim número 40 de la llista dels 100 cims de la FEEC zona de descàrrega d'arxius

Amer-Santa Brígida-Can Puigserrador-Puig d'Elena-Pla de Sant Roc-Sant Roc-Puidalí-Trencant Sant Climent d'Amer-Amer
Cartografia: Institut Cartogràfic Català   Mapa: CatalunyaTopo 1/10000
Distància recorreguda: 17.5 Km.            Temps :  4h 15 min
Altura màxima:  592 metres                    Ascens acumulat: 564 metres
El recorregut proposat es troba gairebé senyalitzat en la seva totalitat ja que transcorre per la ruta de les ermites d'Amer. Trobareu marques de pintura i pals de senyalització que ajudaran a seguir aquest itinerari sense gaires problemes. Passarem per l’ermita de Santa Brígida, amb un penya-segat que és seu d'una escola d'escalada de la zona, l'ermita de Santa Elena i la de Sant Roc. Recorrerem tot el cingle de Sant Roc i podrem enlluernar-nos amb la masia fortificada de Torresalva.
Aparcarem el cotxe a l'encreuament del carrer Santa Brígida amb l'avinguda de la Selva (carretera C63), a la població d'Amer, a la comarca de la Selva. Per arribar-hi agafarem la carretera C63, que uneix les poblacions de Santa Coloma de Farners i Olot.>

Començarem la passejada pujant en sentit nord-est pel carrer Santa Brígida per anar a creuar el riu Brugent i sortir al camp de futbol de la població. Recorrerem tot el "gol nord" seguint la carretera. Farem un revolt a l'esquerra i passarem al costat d’una granja. A uns 50 metres deixarem la pista per enfilar-nos entre camps i fer drecera per tornar a sortir a la carretera. Anirem alternant carretera i dreceres fins a sortir a l'ermita de Santa Brígida. Després de contemplar les magnífiques vistes que ens regala l'indret, continuarem seguint els senyals de pintura que trobem a les roques que veiem al costat nord de l'ermita. Superarem les pedres i sortirem a una pedrera en desús. Seguim caminant en sentit nord i anem deixant pistes i camins, primer un a l'esquerra i després un altre a la dreta per, finalment, agafar el següent que trobem a la dreta, i deixarem la pista principal per on transitem. Al cap de pocs metres deixem una altra pista a l'esquerra que ens tornaria a la pista que hem deixat abans i acabem per sortir a una altra de més àmplia que ens surt per l'esquerra. La seguim per la dreta, en sentit nord-est. 750 metres més endavant girarem a la dreta en sentit sud-est. Deixarem una altra pista senyalitzada, en descens, i continuarem pujant suaument, fins a sortir a uns camps de cultiu. Al final de l’últim camp deixarem la pista principal i girarem a l'esquerra per anar a trobar el camí que ens portarà al puig d'Elena i la Mare de Déu d'Elena. Farem una baixada bastant forta del cim i arribarem a un encreuament de camins perfectament senyalitzat. Anirem en direcció sud-est seguint les indicacions del cartell i arribarem al pla de Sant Roc, i seguint el cingle que domina el pla de Sant Martí, a l'ermita de Sant Roc. Anirem seguint la carena del cingle de Sant Roc i sortirem a una pista més àmplia als peus del Puigdalí. A partir d'aquí ja tan sols ens queda seguir la pista carretera, en descens, per arribar de nou a la població d'Amer.