Turó de la Torre

cim número 110 del llistat dels 100 cims de la FEEC

La Torre del Roca-Costa Gran-Torrent de la Canal-Mas Tosquer-Serrat de Picons-Turó de la Torre-Turó dels Cellers-Baga dels Cellers-La Torre del Roca
Cartografia  I.C.C. Mapa Catalunya Topo 1/10.000
Coordenades  UTM Datum ED50
Distància recorreguda  15 Km. Temps 3 h. 39 min.
Altura màxima  626 metres   Ascens acumulat  428 metres
Caminarem sempre per camins i pistes en molt bon estat i fressats/des llevat de l'últim tram de baixada des de la pista-carretera dels Cellers de la Serra fins la Torre del Roca. Aquest tros es fa per una antiga pista de desembosc que actualment es troba en estat precari, tot i que la vaig recórrer  sense problemes. Tot aquest territori sembla que va patir no fa molt un incendi important  així que no trobarem ombres. Tant sol recordo un parell d'indrets arbrats. De pistes trobarem moltes que de ben segur portaran al cim preò també semben de desembosc així que pot ser compliquin una mica l'excursió.
Arribarem a la població de Sallent. Prendrem la carretera C-16z i a l'alçada del Km. 65 trobarem un aparcament de la Torre del Roca. Pararem aquí ja que serà a on començarem i acabarem la caminada.

Començarem a caminar per la pista que tenim al Nord de la Torre del Roca i que surt a tocar del pont que salva la Riera del Conangle. Anirem pujant per la pista. Creuarem la sèquia de Manresa i trobarem un encreuament. Seguirem recte per la pista principal. Farem una corba a la dreta i després altra a l'esquerra i transitarem per l'indret anomenat Costa Gran seguint la riera de Conangle, que quedarà a la dreta nostra. Més endavant la pista agafarà orientació Oest i deixarem la riera de Conangle per agafar el Torrent de la Canal. Anirem passant diferents canals de desguàs i arribarem a creuar el Torrent de la Canal. Tot just hem passat el Torrent deixarem a l'esquerra una pista que puja. Nosaltres seguirem ara en sentit Nord-Est tenint el Torrent a l'esquerra. La pista farà un revolt a l'esquerra i agafarà orientació Nord-Oest. Veurem una pedrera. Seguirem sempre per la pista principal, girant una mica  a l'esquerra per seguir ara el Torrent de Mas Tosquer. Tot just l'hem creuat seguirem per la pista pujant fins arribar al mas enrunat de Mas Tosquer. Aquí deixarem al pista i girarem a la dreta, en sentit Nord-Est per anar a baixar i trobar la pista que ve de la Caseta del Gener. La seguirem per l'esquerra en sentit Oest. Uns metres més endavant farem un fort gir cap al Sud-Est. Seguirem sempre per aquesta pista deixant un desviament i arribarem a un encreuament de pistes. Veiem a la dreta una pista, senyalitzada amb un petit grup de pedres amuntegades, amb el terra bastant pedregós que puja suaument. Anirem per aquesta pista i sortirem a la carretera que ve de Balsareny. Seguirem per l'esquerra fins que veiem una petita fita de pedres i un camí que surt per l'esquerra. El seguirem i acabarem al Turó de la Torre.
Per baixar seguirem pel sender que, en sentit Sud-Est, va a buscar la carretera. La seguirem en sentit Sud-Est en direcció a Castellnou de Bages. Deixarem el desviament que va cap a Castellnou i anirem a trobar un encreuament amb una gran creu de Fusta.  Seguirem recte deixant una pista a la dreta i més endavant veurem una pista més estreta marcada amb una creu de ferro a un costat de la mateixa. Deixarem la pista per la que venim i baixem per aquesta última. Seguirem sempre per aquest camí agafant sempre els possibles desviaments en direcció Sud-Est o Est i arribarem de nou a la carretera que ve del Turó de la Torre. La seguirem per l'esquerra, en sentit Sud-Est. Després de fer un descens bastant fort, en comparació a lo que hem fet fins ara, arribarem a passar sota una línia elèctrica. Veurem a l'esquerra, al altre costat d'un ballat, dos terretes elèctriques. Jo vaig anar a trobar una i després l'altre i vaig sortir a un antic camí de desembosc que baixava de la dreta. Mirant el mapa I.C.C. d'escala 1/10000 vaig veure que sort de la mateixa pista que havíem fet, uns metres més endavant de les torretes. D'una o altre manera, seguint aquest camí s'acaba sortint a una mena de "plaça". Aquí, tant si anem cap a la dreta com si ho fem cap a l'esquerra, acabarem a la Torre del Roca. Aquest track baixa per l'esquerra però pot ser sigui millor l'opció de la dreta. Queda a la lliure elecció de l'usuari.