Sant Patllari des de Sant Cebrià de Pujarnol

Sant Cebrià de Pujarnol-Can Vila-Can Puig-Can Camos-Mirador de Sant Patllari-Pedra de la Mà de Déu-Sant Patllari-Coll Tallat-Collet de Pujarnol-Sant Cebrià de Pujarnol
Lloc geogràfic: Serra de Sant Patllari Lloc sortida: Sant Cebrià de Pujarnol
Cartografia: I.C.C. Mapa: Full 151-46 e:1/10.000
Coordenades: UTM zona 31 T Datum: ETRS89
Data: 13/06/2015 Distància**: 7,41 Km.
Terreny: Pistes i asfalt Orientació*: Fàcil
Dificultat*: Baixa Esforç*: 2 sobre 5
Senyalització: Parcial Fonts: No
Total: 2 h. 34 min. Caminant: 2 h. 17 min. Parat: 17 min.
Màxima:  658 metres Mínima: 406 metres Acumulat: 321 metres
Ratio pujada: 8,28 % Ratio baixada: 9,95 %
Una nova proposta per fer l'ascens al cim de Sant Patllarí, sortint des de Sant Cebrià de Pujarnol.
En l’altre recorregut fet a la zona havia hagut de passar per una propietat privada (can Sutirà) i em va quedar un regust amarg per això, així que vaig buscar alternatives que permetessin pujar al cim evitant aquest problema.
Entre Sant Cebrià de Pujarnol i can Sutirà, quasi a tocar de can Vila i el quilòmetre 6 de la carretera GIV-5247 surt una pista que puja fins el cim. Ja tenia una part feta. També volia tornar a pujar ja que la vegada anterior, a la mateixa proposta de can Sutirà, vaig fer la baixada del cim una mica, al començament, sense camí definit fins a la pista d'accés al coll Tallat i també volia provar un camí, senyalitzat, que aquell dia no em vaig atrevir a agafar.
Com que Banyoles sempre és una bona destinació per fer un volt cap allà que vaig anar. Un altre detall que m’hi va fer anar va ser la famosa pedra de la Mà de Déu. Dues vegades hi havia pujat i no sabia que s'havia de donar la volta a la pedra per veure la mà al darrere. S'ha de tenir molta imaginació.
Per últim tampoc mai havia entrat a dins del refugi que hi ha adossat a l'ermita.
Molts incentius per tornar-hi a pujar.
Proposo començar a caminar des de Sant Cebrià de Pujarnol (Porqueres)

Sortim de l'aparcament i agafem l'asfalt, en sentit NO, en baixada en direcció a can Vila.
Ja tot just començar ens adonem que el camí que l'ICC diu que surt a la carretera passant per aquesta vila no hi és. Veurem com o per on tornem. Passem de llarg el mas i trobem a l'esquerra de la carretera el trencall que hem d'agafar per iniciar l'ascens al cim. Un cartell ens ho indica. Per una pista ampla anem caminant còmodament i passem a la vora d'una tanca de fusta que barra el pas a un camí que porta al mas Puig. Continuem per la pista i fem un gir a l'esquerra seguit d'un altre a la dreta i ens dirigim a can Camós. A la porta d'accés a la finca trobem un rètol que ens indica el camí a seguir per anar a Sant Patllarí. El camí planeja voltant la finca i quan hem passat un gir a l'esquerra trobem una altra pista que se'n va per l'esquerra. Fem un revolt de 180º i seguim aquesta nova pista. Recte també aniríem bé però agafem la nova pista, ja senyalitzada amb pals de fusta amb una fletxa groga. Aquests senyals ens porten al mirador de Sant Patllarí, amb pobres vistes a l'estany però no així a altres llocs. Tornem de nou al sender, el seguim per la dreta i acabem trobant una pista. Ens hi incorporem i la seguim en ascens, per l'esquerra. Deixem dos trencalls a l'esquerra i arribem al corriol que ens porta a la pedra de la Mà de Déu. Un petit cartell de plàstic ens ho marca. Un cop visitada la pedra tornem de nou a la pista i al cap de poc arribem al cim. El descens. Ens acostem al marge S del cim i baixem per un sender que surt. Quan som al replà de sota el cim ens hem de fixar en un corriol que davalla molt pendent al bosc que tenim a la dreta segons anàvem baixant. Si ens hi fixem hem de veure als arbres uns quadradets de plàstic amb la ja famosa fletxa. Ja tan sols ens caldrà anar seguint-los, tot el camí ja és senyalitzat, per baixar, en un llarg i maco recorregut, de vegades entretingut pel que fa als pendents fins a sortir a la carretera GIV-5247, a l'alçada del collet de Pujarnol. Ens hi incorporem en sentit NE i fem uns 750 metres per asfalt per retornar al punt de començament.