Bastiments

cim número 96 del llistat dels100 cims de la FEEC zona de descàrrega d'arxius

Vallter 2000-Refugi d'Ulldeter-Coll de la Marrana-Bastiments-Coll de la Geganta-Pla de la Regalèssia-Vallter 2000
Cartografia:    Alpina                    Mapa:  Costabona
Distància recorreguda: 9,2 Km    Temps: 4h. 30 min.
Alçada màxima:  2284 metres      Ascens acumulat:  757 metres
Aquesta sortida es va fer a l'hivern i amb força neu així que els camins no es veien gaire. Potser sense neu trobareu millors opcions per fer l'excursió. Aquí proposo la que vaig fer jo per si algú vol aprofitar les dades i ajustar-se-les als seus interessos. O per si es vol fer tal qual. De senyals de pintura en vam trobar al tros de pujada fins al coll de la Marrana i de baixada, des del pla de la Regalèssia fins a baix. A dalt suposo que també n’hi deu haver, però a causa de la neu no les vaig veure.
La població de referència pot ser Camprodon on arribarem per la carretera C-38. Sortirem de la població per la carretera de Setcases i la passarem de llarg per pujar a les pistes d'esquí de Vallter 2000. Abans d'arribar a l'aparcament de les pistes veurem l'heliport. Hauríem d'aparcar ja que uns metres més avall hi ha el sender que des de la carretera puja al refugi d'Ulldeter.

Una vegada hem trobat el sender, molt ben senyalitzat, el seguirem fins a arribar al refugi. El passarem i seguirem els senyals del GR11 fins a arribar al coll de la Marrana. Aquí girarem a la dreta pel sender que va més a prop de la carena del coll i començarem a pujar cap al Bastiments. Anirem sempre en direcció nord-est fins a arribar a un fals cim, ja que el bo es troba uns metres més a l'esquerra. Una vegada l’hem assolit tornarem al fals cim per baixar seguint la carena en direcció nord-est per baixar al coll de la Geganta. Aquí tenim dues opcions. Podem seguir recte en direcció al pic de la Dona i la portella de Mantet, per baixar a les pistes, i allargar l'excursió o baixar des del coll per la dreta i anar  a buscar el pla de la Regalèssia i des d'aquí, per diferents camins, arribar a l'aparcament de les pistes d'esquí.