La Torreta del Montsià


cim número 76 del llistat dels 100 cims de la FEEC zona de descàrrega d'arxius

Dades pràctiques

Àrea interpretativa del Barranc del mas del Comú-Coves del Pare Pasqual-Sender del mas de la Rosalea-Enllaç amb Camí de la Torreta-La Torreta-Font del Teix-Mas del Comú-GR92-Àrea interpretativa del Barranc del mas del Comú
Cartografia  Ed. Piolet Mapa  Serra del Montsià
Coordenades  UTM Datum  WSG84
Distància recorreguda  7,9 Km Temps  2 h. 05 min.
Altura màxima  765 metres Ascens acumulat  517 metres
Comentaris
Ara, assegut a la cadira havent tornat de fer el cim de la Torreta, em penedeixo de com vaig preparar la sortida. El cas és que vaig anar a terres del Montsià aprofitant que anava a Alacant per assumptes que no venen al cas, creient que era una bona idea fer-ho.
Quina mala idea. Ara hauré de tornar, i m'explico:
Aquesta muntanya s'ha de fer sense presses. Ja, em direu que totes s'han de fer així, però no és veritat. N'hi ha que amb una ullada ja tenim prou, però aquesta de la Torreta...Jo estava tip de veure la serra des de l'autopista i aquesta imatge va ser la que va disfressar la realitat. Va resultar que aquesta muntanya té moltes cosses a mostrar, i s'ha d'anar amb temps per gaudir-la. També s'ha de mirar d'anar (quina complicació) en un dia clar i seré ja que el principal encant d'aquesta muntanya es la seva vista sobre la Punta de la Banya del Delta de l'Ebre i la franja costanera fins a Peñíscola, pel costat de llevant, i sobre la Foia d'Ulldecona, pel costat de ponent. Hi ha qui diu que fins i tot s'arriba a veure les illes Columbretes.
Però no tot ha de ser muntanya. Aquesta zona ofereix un gran ventall d'opcions una vegada hem gaudit de la muntanya i del cim. Molt a la vora de l'aparcament, a l'altre costat de l'autopista, a la serra de Godall, tenim l'ermita de la Pietat i, al seu costat, els abrics de l'ermita, amb unes pintures rupestres molt interessants. I com no, Ulldecona.
Pel que fa a la muntanya en sí haig de dir que em va semblar molt interessant de fer, tot i les presses. Aquesta vegada no em vaig complicar la vida buscant itineraris diferents als habituals per allò dit abans de la falta de temps, però tot i això encara vaig anar per un sender que fa poc que és obert i que està poc present a internet. No perdre temps ressenyant-lo ja que ho faig a l'enllaç de la descripció del recorregut, però si que voldria fer saber de la seva existència. També vaig trobar que la vessant de llevant, molt més feréstega i vertical, exerceix una atracció brutal que incita a planificar una ascensió per aquest costat. Una altra possibilitat que vaig observar mentre feia el flanqueig de la muntanya una vegada vaig superar les coves del Pare Pasqual i vaig arribar a una petita tartera és un sender que puja per un lateral d'aquesta tartera i es dirigeix a una canal. Té tota la pinta de pujar directament al cim, o si més no a la carena, ja molt pròxim al cim. No em vaig atrevir a ficar-me ja que anava tot sol, plovia i i hi havia molta boira així que vaig fer pel fàcil
Així que ho dit, haurem de planificar una altra excursió per la zona. Espero que si algú es decideix a anar-hi, ho faci millor que jo.
Per si de cas, deixo aquí les meves impressions.
Aproximació en cotxe
Segons la pàgina web de l'ajuntament d'Ulldecona, la nostra població de referència per fer l'aproximació, els accessos a la vila es faran per: Autopista AP-7 (sortida 42), a 4 Km d'Ulldecona Carreteres comarcals: T-331 Ulldecona - Les Ventalles - Tortosa (més la C-12) T-332 Ulldecona - Vinaròs (més la CS-332 i la N-238) TV-3319 Ulldecona - Sant Joan del Pas - Barri Castell - La Sénia TV-3318 Ulldecona - Alcanar TV-3322 Barri Castell - Els Valentins Carreteres locals: TV-3313 Ulldecona - Godall TV-3314 Ulldecona - La Miliana - La Galera (s'accedeix per la carretera de la Sénia)
A nosaltres la carretera que ens interessa és la T-331. Encara no haurem conduït 4 km. des d'Ulldecona direcció Tortosa que trobarem un cartell a la carretera, a la nostre dreta, que ens indica que hem de deixar la carretera per dirigir-nos al "Camí de la Torreta". A uns 2300 metres aprox. trobarem un pal indicador. Som al GR92. Seguirem les indicacions que manen cap al mas de Comú. Encara podrem conduir uns 1800 metres més fins arribar al punt al qual haurem de deixar el cotxe. Abans però, haurem deixat a la dreta un desviament a un altre aparcament. Per aquest desviament continua el "camí-oficial i marcat-de la Torreta.

Descripció del recorregut

Deixo una descripció del recorregut tipus Road-Book a la següent adreça: https://drive.google.com/file/d/0B6mYUY9kv5v0QmhOeXNFWFZsQzQ/view?usp=sharing