Miranda dels Ecos

Cim recentment afegit al repte, encara sense numeració correlativa i sense figurar al mapa es passa també pels cims de l'Albarda Castellana, sostre comarcal del Baix Penedès, Sant Jeroni, sostre comarcal del Bages i l'Anoia, i el cim del Montgrós, els dos últims també al llistat dels 100 cims zona de descàrrega d'arxius

Santa Cecília-Canal de la Font de la Llum-Portell de Migdia-Canal dels Micos-Miranda dels Ecos-Montgròs-Canal de la Salamandra-Camell de Sant Jeroni-Les Pinasses-l'Albarda Castellana-Les Pinasses-Miranda de Sant Jeroni-Capella de Sant Jeroni-Serra de les Lluernes-Coll de Sant Salvador-Sant Benet-Pas dels Francesos-Montserrat
Lloc geogràfic: Muntanya de Montserrat Lloc sortida: Ermita de Santa Cecília
Cartografia: Editorial Alpina Mapa: Montserrat
Coordenades: UTM Datum: European 1950
Data: 21/04/2010 Distància: 12,04 Kms.
Recorregut: Linial Ciclable: No
Terreny: Senders i  grimpades Orientació: Difìcil
Dificultat: Alta Valoració: 4 sobre 5
Total 7 h. 20 min. Caminant 4 h. 35 min. Parat 2 h. 45 min
Màxima 1.238 mts. Mínima 683 mts. Acumulat 1.153 mts.
Pendents
Màxima - Mínima - Esforç (0 a 5) 4
Aquest recorregut serveix per "esborrar" uns quants cims de la llista de la Feec ja que es puja als cims de la Miranda dels Ecos, el Montgrós i el Sant Jeroni. Es pot fer també, si encara resten forces, l'Elefant. També es passa molt a prop, i de fet aquesta proposta també puja, a l'Albarda Castellana, és el sostre comarcal del Baix Llobregat. Tal i com està plantejada aquesta caminada, faran falta dos o més cotxes per fer-la ja que no és circular. L'itinerari que fem servir per pujar i baixar als Ecos NOMÉS ÉS PER PERSONES PREPARADES PER GRIMPADES DE LLARGA DURADA I HABITUATS EN FER RÀPELS EN PARETS VERTICALS (SENSE POR, NI VERTIGEN). Podeu fer la resta d'excursió baixant després del Portell de Migdia a buscar el camí que va al Montgrós i de Montgrós fer la resta d'excursió.
Haurem d'arribar a la població de Monistrol de Montserrat. D'aquí surt la carretera que porta al Monestir de Montserrat. Un dels cotxes l'haurem de deixar a l'aparcament del Monestir. Havent aparcat, seguirem camí cap a Santa Cecília, lloc al que aparcarem el o els altres cotxes per començar la caminada.

Agafarem el GR fins a trobar el pujant de la Canal del Migdia, en arribar a Portell de Migdia, continuarem pel caminet que puja en direcció oest i ens pujarà a la Miranda dels Ecos, voltarem el turó i baixarem per la cadena, més avall trobarem una cruïlla, continuarem baixant fins a trobar el camí del Petit Recorregut, el seguirem en direcció al sud-est i ens portarà al Coll del Montgrós i al Montgrós. Continuarem pel camí i després de passar per la Font de la Cadireta, enfilarem per anar al Portell del Migdia, deixarem la pujada en trobar la cruïlla de camins i seguirem per el que puja direcció est i ens portarà a voltar el Camell de Sant Jeroni , per continuar fins Les Pinasses. Pujarem a l'Albarda Castellana, retornarem a les Pinasses i agafarem el camí que puja (direcció nord) a la Miranda de Sant Jeroni. Baixarem i continuarem pel camí de Sant Jeroni i després pel que porta al Monestir. Més endavant al trobar la cruïlla de camins continuarem pel que marxa a l'est, poc després tornem a trobar una nova cruïlla, continuarem per la que torna a marxar a l' est, tot passant per sota de Sant Antoni i del Cavall Bernat. Creuarem tota la Serra de les Lluernes fins a arribar al Coll de la Canal Plana. Seguirem i passarem per sota de l'Elefant i de Sant Salvador i baixarem a Sant Benet. Continuarem baixant fins a trobar el GR que ens baixarà al Monestir de Montserrat.