Rocallarga

cim número 93 del llistat dels 100 cims de la FEEC zona de descàrrega d'arxius

Rupit-Rajols-GR151-Rocallarga-Puig dels Cortils-Collet de Rajols-el Pedró-el Perer-el Soler-Rupit
Cartografia  Ed. Alpina  Mapa Vall de Sau
Coordenades  UTM Datum WGS84
Distància recorreguda  11,8 Km. Temps 3 h. 20 min.
Excursió circular matinal per el Collsacabra amb múltiples opcions per arrodonir el dia ja que les poblacions de Rupit i Tavertet deurien ser de visita obligada. També tenim a la vora Cantonigros, amb la Foradada com possible excursió afegida.
Es proposa fer la caminada sortint de la població de Rupit. Arribarem per la carretera C-153, tant si venim del costat de Girona com del de Barcelona. Quan toqui ens desviarem cap a la població seguint les senyals de tràfic i arribarem a l'entrada de la població i trobarem un aparcament. Deixarem el cotxe a on puguem.

Sortint de l'aparcament anirem a passar la Riera de Rupit pel pont que tenim a la dreta. Veurem un camí que surt a la dreta. Nosaltres seguirem recte pel Camí de Rupit a Sant Joan de Fàbregues i passarem de llar la piscina. Deixarem per l'esquerra el carrer Vun i arribarem a una corba del camí a l'esquerra. Veurem uns quants rètols senyalitzant diferents camins. Pujarem pel sender que puja per la dreta deixant el Camí de Sant Joan de Fàbregues. Anirem seguint els senyals fins arribar a Rajols. Girarem a l'esquerra per seguir el GR151 en direcció a Tavertet per pista asfaltada. Uns metres abans de que la pista faci un gir a l'esquerra i agafi orientació Sud-Est, hauríem de veure un corriol que surt per la dreta. Si ho agaféssim aniríem a l'entrada de la canal que ens permet pujar a Rocallarga. Jo no el vaig saber trobar així que vaig seguir la pista fins que vaig veure, al.líniat amb Rocallarga, un roc a mitja pujada. En aquest punt ens faltaran alguns metres per arribar a la Canal el Teix. Deixarem la pista i anirem a buscar aquest roc. Una mica més a dalt d'aquest roc veurem el que sembla la traça d'una pista. Quan arribem, girarem a la dreta i la seguirem. Hauríem de trobar una fita, a l'esquerra, fora de la pista-camí, que marca el que sembla un corriol precari que es dirigeix cap els arbres. Anem seguint aquest corriol fins trobar altre pista que corre de dreta a esquerra. Girem una mica a la dreta i sortirem a la canal que ens puja directes al cim. Aquest tros d'itinerari és una mica complicat, però si ens fixem al mapa que trobareu a la zona de descàrrega ho veureu clarament. Per començar el retorn sortirem al prat i veurem un pal de fusta amb senyals de pintura groga. Girarem a la dreta seguint les rodades de vehicle que veiem al terra i passarem pel Collet del Vent. Seguirem caminant en sentit Nord-Est. Quan portem caminats uns 300 metres des del cim ens podem desviar uns metres del camí i accedir a la Balma de Cortils, lloc ben curiós. De nou al camí principal seguirem caminant en sentit Nord-Est per fer, al Coll de Cortils, un gir a l'esquerra, en sentit Nord-Oest, per anar al Collet de Rajols. POdem escurçar l'excursió baixant per la pista de la dreta fins Rajols, però aquesta proposta segueix recte per, després d'una curta i suau pujada sortir a un camp planer. Veurem a la dreta una tanca de bestiar, La seguirem fins trobar una porta. Passarem a l'altre costat i seguirem pel corriol que passa junt a la vegetació, deixant la tanca ara a l'esquerra. Així arribarem a el Pedró. Seguirem caminant en sentit Nord-Oest fins trobar un pal senyalitzador. Seguirem en direcció a el Perer.Uns metres més endavant girarem a la dreta seguint les marques grogues. Sortirem a una pista asfaltada i la seguirem per l'esquerra. Trobarem altre pal i seguirem la direcció del Perer. Seguint sempre les senyals de pintura groga passarem al costat de un rètol de fusta que ens marca la direcció a seguir per anar cap a Rupit. Acabarem sortint a altre pista amb un cartell  que ens indica la direcció a el Soler i Rupit. Passat el Soler arribarem a un encreuament. Girarem a la dreta per anar al mirador de la Palometa, amb excel.lents vistes sobre Rupit.Per baixar agafarem un sender que baixa per la dreta del mirador. Acabarem als esglaons d'una casa i finalment al Camí de Rupit a Sant Joan de Fàbregues. I com sempre...Desfem el camí i tornem a l'aparcament.