Sant Jeroni

cim número 107 del llistat dels 100 cims de la FEEC i sostre comarcal del Bages i l'Anoia es passa també pels cims de l'Albarda Castellana, soste comarcal del Baix Penedès, la Miranda dels Ecos i el cim del Montgrós, els dos últims també al llistat dels 100 cims zona de descàrrega d'arxius

Santa Cecília-Canal de la Font de la Llum-Portell de Migdia-Canal dels Micos-Miranda dels Ecos-Montgròs-Canal de la Salamandra-Camell de Sant Jeroni-Les Pinasses-l'Albarda Castellana-Les Pinasses-Miranda de Sant Jeroni-Capella de Sant Jeroni-Serra de les Lluernes-Coll de Sant Salvador-Sant Benet-Pas dels Francesos-Montserrat
Cartografia  Ed. Alpina  Mapa Montserrat
Coordenades  UTM Datum WGS84
Distància recorreguda  13,2 Km. Temps 4 h. 33 min.
Aquest recorregut serveix per "esborrar" uns quants cims de la llista de la Feec ja que es puja als cims de la Miranda dels Ecos, el Montgrós i el Sant Jeroni. Es pot fer també, si encara resten forces, l'Elefant. També es passa molt a prop, i de fet aquesta proposta també puja, a l'Albarda Castellana, que és el sostre comarcal del Baix Llobregat. Tal i com està plantejada aquesta caminada, faran falta dos o més cotxes per fer-la ja que no és circular. L'itinerari que fem servir per pujar i baixar als Ecos NOMÉS ÉS PER PERSONES PREPARADES PER GRIMPADES DE LLARGA DURADA I HABITUATS EN FER RÀPELS EN PARETS VERTICALS (SENSE POR, NI VERTIGEN). Podeu fer la resta d'excursió baixant després del Portell de Migdia a buscar el camí que va al Montgrós i de Montgrós fer la resta d'excursió.
Haurem d'arribar a la població de Monistrol de Montserrat. D'aquí surt la carretera que porta al Monestir de Montserrat. Un dels cotxes l'haurem de deixar a l'aparcament del Monestir. Havent aparcat, seguirem camí cap a Santa Cecília, lloc al que aparcarem per començar la caminada.

Agafarem el GR fins a trobar el pujant de la Canal del Migdia, en arribar a Portell de Migdia, continuarem pel caminet que puja en direcció oest i ens pujarà a la Miranda dels Ecos, voltarem el turó i baixarem per la cadena, més avall trobarem una cruïlla, continuarem baixant fins a trobar el camí del Petit Recorregut, el seguirem en direcció al sud-est i ens portarà al Coll del Montgrós i al Montgrós.
Continuarem pel camí i després de passar per la Font de la Cadireta, enfilarem per anar al Portell del Migdia, deixarem la pujada en trobar la cruïlla de camins seguirem per el que puja direcció est i ens portarà a voltar el Camell de Sant Jeroni , per continuar fins Les Pinasses.
Pujarem a l'Albarda Castellana, retornarem a les Pinasses i agafarem el camí que puja (direcció nord) a la Miranda de Sant Jeroni. Baixarem i continuarem pel camí de Sant Jeroni i després pel que porta al Monestir. Més endavant al trobar la cruïlla de camins continuarem pel que marxa a l'est, poc després tornem a trobar una nova cruïlla, continuarem per la que torna a marxar a l' est, tot passant per sota de Sant Antoni i del Cavall Bernat.
Creuarem tota la Serra de les Lluernes fins a arribar al Coll de la Canal Plana. Seguirem i passarem per sota de l'Elefant i de Sant Salvador i baixarem a Sant Benet. Continuarem baixant fins a trobar el GR que ens baixarà al Monestir de Montserrat.