Les Agudes

Cim 23 del llistat dels 100 cims de la FEEC
Cim comarcal de La Selva
Es passa també pel Turó de l'Home, cim comarcal del Vallés Oriental zona de descàrrega d'arxius

Font de Passavets-Coll Pregon-Turó de l'Home-Les Agudes-Coll de les Agudes-Font de Briançó-Font de Passavets>
Cartografia  Ed. Alpina  Mapa Montseny
Coordenades  UTM Datum WGS84
Distància recorreguda  9,8   Km. Temps 3 h. 50 min.
Passejada per dos dels cims més emblemàtics del Montseny, amb el permís de la resta. Tot l'itinerari de pujada es troba perfectament senyalitzat amb fites del parc natural fins al turó de l'Home. Després trobarem fites del GR 5.2 fins al cim de les Agudes. La baixada ja són figues d’un altre paner però tampoc hauríem de tenir problemes ja que fins a la font de Briançó trobarem senyals de pintura i des de la font fins a l'aparcament trobarem moltes fites de pedra que ens ajudaran a seguir el camí.
Es proposa aparcar a la font de Passavets ja que trobarem un aparcament molt ampli i és el començament de l'itinerari marcat per pujar al turó de l'Home. La font de Passavets es troba al km 24 de la carretera BV-5114.

Ja des de bon començament ens trobarem envoltats de vegetació. Anirem seguint les fites de senyalització de l'itinerari de pujada al turó de l'Home, tenint el torrent de Passavets a la dreta. Trobarem un encreuament de pistes. Agafarem el braç de l'esquerra per anar fent llaçades entre faigs per arribar al coll dels Pous. Continuarem per la pista resseguint un tancat que tenim a l'esquerra una mica més amunt del camí i sortirem de la vegetació per aconseguir unes primeres vistes del turó de l'Home des dels rocs Cremats. Seguirem les marques pujant per la pista i a l'alçada del sot dels rocs Cremats enllaçarem amb un altre camí. Girarem a l'esquerra per aquest camí i sortirem a la carretera a l'alçada del coll Pregon. Girarem a la dreta per pujar finalment a l'observatori meteorològic del turó de l'Home. Fruïdes les vistes continuarem per la pista que en sentit nord-oest baixa de nou a la carretera que ve de Sant Celoni. Creuarem aquesta carretera i ens trobarem amb el GR 5.2, que ens portarà fins a les Agudes. Per tornar a l'aparcament tornarem a baixar al coll de les Agudes i mirarem de trobar un sender que baixa per l'esquerra en sentit sud-oest. Al cap de poc temps aquest sender desemboca en una pista. Trobarem marques de pintura als arbres i alguna fita de pedra que ens anirà dirigint cap a la font de Briançó. D'aquí agafarem la pista que continua baixant per l'esquerra però ens hi haurem de fixar ja que haurem d’anar fent totes les dreceres que es troben indicades amb fites de pedra. Aquestes fites ens ajudaran a trobar el camí de pujada. Una vegada l'hem trobat, desfarem el camí per tornar al cotxe.