Puig de Cadiretes

cim 42 de la llista dels 100 cims de la FEEC zona de descàrrega d'arxius

Tossa de Mar-Can Martí-Coll del Sastre-Murtràs-Montllor-Puig de Cadiretes-Coll del Gitano-Can Martí-Tossa de Mar
Cartografia: Institut Cartogràfic Català   Mapa: La Seva (SE) 1/25000
Distància recorreguda: 14.8 Km.         Temps:  4h 30 min
Altura màxima:  519 metres                  Ascens acumulat: 523 metres
El puig de les Cadiretes o puig de ses Cadiretes és una muntanya de 519 metres que es troba entre els municipis de Llagostera, a la comarca del Gironès, i Tossa de Mar, a la comarca de la Selva. És el punt culminant del massís del mateix nom i és una magnifica talaia sobre la plana de la Selva. També, al llevant veurem el mar i la costa abrupta que va des de Palamós i Sant Feliu de Guíxols fins a Blanes, el delta de la Tordera i el massís del Montnegre. Mirant cap a l'interior es pot veure el Montseny, les planes de la Selva i el Gironès, la Garrotxa, el Pirineu i les Gavarres. Tot el recorregut el farem per pistes senyalitzades i en perfectes condicions, amb molt poca ombra i sense fonts.
Haurem d'anar a la població de Tossa de Mar. Aparcarem el cotxe al més a prop possible de la rotonda que hi ha a l'encreuament de l'avinguda de Catalunya amb el carrer del Capità Mestres, ja que el recorregut el començarem a l'avinguda de Pau Casals que corre paral·lela a l'altre costat de la riera de Tossa.

Creuarem la riera de Tossa pel pont que uneix l'avinguda de Catalunya amb l'avinguda de Pau Casals, al carrer del Capità Mestres. Un cop creuat el pont girarem a l'esquerra en sentit nord-oest per remuntar l'avinguda de Pau Casals. Passat el càmping i can Martí girarem a la dreta en sentit nord-oest per anar a buscar el coll del Sastre. Girarem a l'esquerra seguint la mateixa orientació que portem i arribarem a la Mare de Déu de Gràcia, avui en ruïnes. Continuarem en sentit oest per passar per Murtràs i girar a la dreta i agafar orientació nord per guanyar el Montllor i després arribar al cim del puig de Cadiretes. Per acostar-nos a la torre de guaita i al punt geodèsic hem de deixar la pista per la qual transitem i agafar un corriol que, a la nostra esquerra, s'endinsa en la vegetació. Per baixar tornarem de nou a la pista i la seguirem per la nostra esquerra, en sentit nord-oest. Al cap de poc temps començarem a baixar per una pista molt àmplia i assolellada. Anirem baixant sempre per la pista principal per superar la vall de Roc i vorejar pel vessant de ponent el Montllor Petit. Passat el coll del Gitano trobarem una altra pista. La seguirem per l'esquerra per seguir descendint cap a Tossa de Mar pel camí de Tossa de Mar a Sant Grau. Acabem la baixada sortint de nou a l'avinguda de Pau Casals, i desfent el camí tornarem de nou al lloc a on tenim el cotxe.