Turó de Bellver

cim número 94 del llistat dels 100 cims de la FEEC zona de descàrrega d'arxius

Guells-Can Regas-Sant Cugat de Gavadons-Turó de Bellver-Mas Noalard-l'Oller-Floriac-Guells
Cartografia  I.C.C. Mapa Osona
Coordenades  UTM Datum WGS84
Distància recorreguda  10,1Km. Temps 2 h. 28 min.
Cap comentari remarcable
Proposem començar la sortida a la pista que trobarem a la cruïlla de la carretera N141 amb al BV-5303.

Començarem seguint la pista PRC-43 que, en sentit NE, ens ha de portar a Güells, Coll d'Arnau, Boldrons, Can Regàs i Sant Cugat de Gavadons, tal com s'indica en el cartell que hi ha al començament de la pista  En principi no hem de tenir cap problema en arribar a aquests llocs ja que es transita per una pista apta per a vehicles i que es troba en perfecte estat de conservació. Seguirem sempre la pista principal i més evident durant 1200 metres. En arribar a aquest punt veurem que la pista es bifurca. A la dreta es dirigeix a una edificació. A l'esquerra veiem que la pista continua pujant i hi ha un senyal de trànsit de sentit obligatori. Tot i anar caminant farem cas al senyal i seguirem les seves indicacions. D'aquesta manera, i després de passar per Can Regàs arribarem a Sant Cugat de Gavadons, no a l'església del mateix nom, sinó a una cruïlla de camins una mica delicat. Aquest encreuament es troba senyalitzat amb un pal indicador que ens mostra les diferents direccions que podem prendre. Tot i que el sentit de l'orientació i el pal ens diuen el contrari, nosaltres seguirem en direcció a Tona, pel PRC-43, però ho farem només durant uns 5 o 6 metres. Just abans de començar a baixar per la pista, veurem a la nostra esquerra un espai obert. Hem de buscar un corriol mig amagat en la vegetació. El sender està, així que s'ha de trobar. Un cop trobat el seguirem, malgrat les estranyes senyals que el marquen. Així, en més o menys 500 metres arribarem al mirador i l'església de Sant Cugat de Gavalons. En dies clars ha d'haver una vista excel.lent, tal com se suposa pel panell que existeix en el lloc. Realitzada la visita, per continuar amb l'excursió ens situarem a la plaça que hi ha entre el mirador i l'església. Hem de seguir la pista asfaltada que surt de la mateixa i que, en sentit W deixa l'església a la nostra dreta. Recorreguts uns 125 metres, veiem a la nostra dreta una pista que, tallada per un fil, entra en un camp. Possiblement des d'aquest lloc, en un dia clar (que o va ser el nostre cas), s'arribi a veure ia l'antena que corona el Turó de Bellver i l'abeurador de bestiar. Així doncs sortejarem el fil i començarem l'últim tram d'ascens fins al cim del Turó de Bellver, caminant entre fang i muntanyes de fems de vaca.
La baixada la farem tornant a la ista asfaltada que vam abandonar anteriorment. Per això no cal que tornem sobre els nostres passos ja que podem baixar recte en sentio S o SE fins a sortir de nou a la pista. Un cop enella, la seguirem per la nostra dreta en sentit SW. Continuarem per ella, no fent cas de les diferents pistes que surten a dreta i esquerra. Passarem pel coll de Noalard, lloc on es separen el GR 171 ie GR 3. Aquest últim es dirigeix, per pista de terra, a l'Estany. Nosaltres seguirem pel GR 171, asfaltat, durant 1.150 metres. Aquí, una mica abans d'arribar a l'Oller, deixarem la pista asfaltada i prendrem la pista de terra que surt a la nostra esquerra i que està senyalitzada amb un senyal de direcció prohibida i tallada amb una cadena o cable. Superada aquesta barrera, continuarem sempre en descens fins que en un fort revolt de 180 º de la pista creuem un rierol. Al cap de pocs metres d'haver creuat la pista es bifurca. Nosaltres seguirem la que segueix més a la nostra dreta i que va més pròxima al rierol. Més endavant la pista es divideix de nou en tres branques. Seguirem per la branca del mig. Després d'uns 150 metres haurem de seguir per la pista que continua en ascens, cap a la nostra esquerra. Continuarem ascendint suaument durant uns altres 725 metres per trobar-nos amb una altra bifurcació de pistes. Seguirem recte en descens per la pista més evident. Baixarem durant uns 650 metres fins a sortir a una nova cruïlla de pistes. Nosaltres seguirem per la nostra dreta, fent un fort gir i abandonat la que segueix recte. Continuarem, decantant en sentit SW fins a trobar una nova cruïlla de pistes. Ara la pista que continua recte s'inicia una lleugera pujada. Nosaltres seguirem en descens per la nostra esquerra per anar a sortir a la carretera N141. La seguirem, en sentit N, durant una desena de metres. Recorreguda aquesta distància veiem a l'altre costat de la carretera una pista que baixa cap al bosc. Creuarem la carretera i omaremosesa pista durant uns 350 metres. En aquest lloc veiem a la nostra esquerra una pista que continua baixant. La prendrem per així arribar al restaurant Floriac. NO hem d'arribar al mateix. Des del pàrquing continuarem baixant per la pista que segueix a la nostra esquerra. Així arribarem de nou a la carretera N141. No hem d'arribar a trepitjar-la ja que, al passar per el que se suposa és el pas d'accés al restaurant, veurem a la nostra dreta, semi-tapat per la vegetació, un sender, barrat per un cable, que s'endinsa en el arbrat i que s'allunya de la carretera. El prendrem, parant molta atenció al mateix donat el seu estat, fins que sortim a una pista. Aquesta pista l'hem de seguir per la nostra esquerra, en sentit N o NW, travessant una riera que al seu torn creua la pista. Tornem a estar en un PR. El seguirem durant uns altres 200 metres, moment en el qual ens trobarem amb una altra pista. La creuarem i continuarem recte seguint els senyals de PR. D'aquesta manera, no abandonant aquesta pista principal, arribarem de nou a la cruïlla de carreteres des del qual hem començat a caminar.