Puig de la Mola


cim número 50 del llistat dels 100 cims de la FEEC i sostre comarcal del Garraf
zona de descàrrega d'arxius
Descarrega't el mapa
Descarrega't el track
Descarrega't els waypoints
Descarrega't el perfil
Accedeix a l'àlbum fotogràfic

Dades pràctiques

l'Hospital d'Olesa-Pla de l'Hospital-Puig de la Mola-Vessant Sud-Est del Puig de l'Astor-Puig de la Bomba-Puig de l'Escanyador-Serrat dels Boixos-l'Hospital d'Olesa
Cartografia  Ed. Alpina  Mapa Garraf
Coordenades  UTM Datum WGS84
Distància recorreguda  10 Km. Temps 1 h. 25 min.
Altura màxima  537 metres   Ascens acumulat   314 metres
Comentaris
Aquest recorregut, tal i com està reflectit, no és per fer si no es tenen ganes de complicar-se la vida  seguint camins perduts per la falta d'us. El track aquí posat es va fer seguint al començament el traçat del GR5, que és el camí més còmode, pràctic i natural per arribar al cim del Puig de la Mola, però jo, amb la meva mania de fer-ho diferent, vaig voler seguir un sender que al mapa d'Alpina figura i que puja directe al cim, sense passar pel l'Avenc de l'Esquerrà. El camí hi es, fins que el vaig perdre. En algun lloc vaig fer-ho malament ja que vaig acabar en mig de la vegetació, però qui tingui més experiència a la muntanya se'n sortirà millor. No vaig ser l'únic que ha passat per allí ja que al final vaig trobar moltes fites que em van ajudar a pujar al cim. Deixo el track original tal i com jo vaig fer-ho perquè, tot i que aquest camí és molt perdedor perquè la vegetació a acabat per guanyar-lo tot, és possible que algú altre vulgui aventurar-se a recórrer-ho valent-se de la seva bona orientació i experiència a la muntanya. El camí segueix una orientació clara cap al Sud-Est i arriba un moment en que la torre de guaita ajuda a orientar-se. A mes a mes, ni jo vaig ser el primer ni el que vingui darrera meu serà l'últim. De fet, jo, al final vaig acabar trobant un rastre de fites de pedres que, tot i estar molt disperses i algunes difícil de veure, em van portar fins al cim.
Però torno a dir que la millor opció, i la que consta a totes les ressenyes que he consultat,es pujar sempre seguint les marques del GR5 sense deixar-lo fins que arribi el desviament adequat.
Aproximació en cotxe
Haurem d'arribar al barri de l'Hospital d'Olesa, de la població d'Olesa de Bonesvalls, be venint des de Avinyonet, be de Begues. A la carretera BV2411 trobarem l'entrada a l'urbanització Can Xacó i just davant d'aquesta entrada, altre que ens portarà a l'Hospital d'Olesa. Conduirem pel Carrer Hospital fins que s'estreta molt. Farem un revolt a l'esquerra a l'alçada d'un restaurant i una tenda d'antiguitats i creuarem la Riera de Begues. Just uns metres més endavant veurem un mas i una plaçeta amb una font. Aparcarem a on puguem ja que aquí començarem a caminar.

Descripció del recorregut

No escriuré res aquí. Deixo un enllaç per la descàrrega d'un full amb detalls de la ressenya.