Montalt

cim número 14 del llistat dels 100 cims de la FEEC zona de descàrrega d'arxius

Mare de Déu de Lurdes-Corral d'en Forn-Pedra de la Ferradura-Montalt-Pedra de la Ferradura-Creu de Rupit-Mare de Déu de Lurdes
Cartografia  Ed. Alpina  Mapa P.N.Montnegre i Corredor
Coordenades  UTM Datum WSG84
Distància recorreguda  7 Km. Temps 1 h. 55 min.
El track està fet seguint el sentit de les agulles del rellotge així que s'haurà de tenir en compte aquest detall si es volen fer servir els waypoints del recorregut. Es transita, gairebé, tota l'estona per pistes molt amples i en perfecte estat. Tan sols anem per camí o corriol quan enfilem la pujada al cim després de passar pel coll de la Ferradura.
Aparcarem després de l'àrea d'esbarjo de la Mare de Déu de Lurda, a la població d'Arenys de Munt. Seguirem uns metres fins a arribar a la riera de la Milans. Trobarem una pista de terra a l'esquerra que comença a pujar. Aquesta serà la pista per on començarem la caminada.

Tirarem cap amunt per la pista que puja en sentit sud-oest. Continuarem recte al primer encreuament que trobem i anirem en sentit sud. Més endavant girarem a l'esquerra i seguirem per la pista principal, en sentit nord-est. Tornarem a fer un gir a la dreta per continuar ara en direcció sud-oest. Uns quants metres més endavant tirarem per la pista de l'esquerra i seguirem pujant. Trobarem un altre desviament. Aquesta vegada continuarem recte, sempre per la pista principal. El proper desviament el farem a l'esquerra i poc després una altra vegada a l'esquerra. Més endavant deixarem a l'esquerra una altra pista que es dirigeix cap al turó de ca l'Amar i finalment sortirem a una pista que ve del Masjoan i can Riera, d'Arenys de Munt. Seguirem per aquesta pista, girarem a la dreta i passarem pel mas enrunat del Corral. Anirem tirant pel camí més evident cap al cim i arribarem a la plana dels Lladres i posteriorment a la pedra de la Ferradura. Aquí trobarem un pal indicador que ens informa que per anar al Montalt haurem de caminar 800 metres més pel sender que surt entre les pistes de l'esquerra, que puja i la dreta, que baixa. Ja hem fet cim. Per tornar baixarem de nou a la pedra de la Ferradura i agafarem la pista que baixa recte, i deixarem a la dreta la pista per la qual hem pujat. Seguirem sempre la pista principal, baixant, i trobarem una fita de fusta del parc amb indicacions que ens trobem sobre el GR83, o sender del nord. Continuarem en direcció al Canigó. Al proper encreuament seguirem recte i sortirem a la creu de Rupit. Aquí trobarem senyals que ens menen cap a Arenys. Les seguirem i, baixant sempre per la pista principal, passarem per can Jaume Alzina. Farem un fort revolt a la dreta i arribarem al mas. Passarem per la font de l'Aigua Roja i, bé fent una petita drecera, bé anant a trobar l'entroncament dels torrents del Jardí a Marpons, acabar a l'aparcament a on tenim el cotxe.