Turó d'en Galzeran

cim número 15 del llistat dels 100 cims de la FEEC zona de descàrrega d'arxius

Coll de Montalegre-GR92-Turó d'en Galzeran-Els Ginestells-Torrent de Montcerdà-Cementiri del Còlera-Coll de Montalegre
Cartografia  I.C.C. Mapa Maresme (O)
Coordenades  UTM Datum WGS84
Distància recorreguda  5,5  Km. Temps 1 h. 10 min.
Aquest itinerari passa pel curiós cementiridel Còlera. Tot el recorregut de pujada es fa pel GR92.
Sortirem de Tiana per la carretera BV5008 en direcció a Sant Fost de Campsentelles. Al passar pel Coll de Montalegre deixarem la carretera i girarem a la dreta. Aparcarem al camí ja que començarem aquí la caminada.

Pujarem sempre seguint les senyals del GR fins arribar al cim del Turó d'en Galzeran. Pot ser l'únic lloc problemàtic serà quan portem uns 1800 metres de caminada. Ens trobem sota els fils d'una línia elèctrica. La pista principal segueix recte pujant però nosaltres deurem agafar un corriol que s'enfila, a la dreta, muntanya amunt a buscar decididament el cim. Sortirem al peu de la Torre de guaita. Per baixar continuarem per la pista més ample que tenim deixant la torre a les nostres espatlles. Més o menys a 100 metres del cim trobarem altre pista, barrada amb una tanca electrificada, que talla el pas a uns camps de raïms. Baixem per aquesta pista fent vàries llaçades i acabem la baixada sortint a una pista. Seguirem per un sender que es dirigeix cap als pins que veiem davant nostre, deixant les pistes. Quan vaig fer aquest recorregut, al començament del sender hi havia una mena de dipòsit de plàstic de color groc. Seguint aquest sender en sentit més o menys Sud tornarem a sortir a una pista i seguirem baixant. Farem uns quants revolts i arribarem al final de la baixada. Creuarem el Torrent de Montcerdà i anirem pujant per arribar a l'alçada d'una línia elèctrica. Seguirem per la pista seguint els fils de la línia, deixant de banda un desviament a la dreta, en pujada. Arribarem a un encreuament al que veiem una torre elèctrica a la dreta. Ens dirigim cap a ella i seguint un sender que trobarem al seu costat acabarem arribant al Cementiri del Còlera. Seguirem les senyals del camí i arribarem de nou al lloc al que hem deixat el cotxe.