Turó de Montgat

cim número 17 del llistat dels 100 cims de la FEEC zona de descàrrega d'arxius

Estació de Montgat Nord-Estació de Montgat Sud-Turó de Montgat-Estació de Montgat Nord
Cartografia  I.C.C. Mapa Maresme
Coordenades  UTM Datum WGS84
Distància recorreguda  3,6 Km. Temps 53 min.
Pot ser l'únic al·licient que tingui aquest cim sigui la seva altura. Amb 40 metres és el cim més baix de la llista. També pot ser tingui gràcia el fet que als seus peus tingués lloc la reunió que va servir per fundar el que més tard seria el Centre Excursionista de Catalunya, l'any 1876. El recorregut és molt fàcil ja que es tracta d'anar per un costat de les vies del tren i tornar per l'altre costat, així que la descripció del recorregut no serà gens extensa.
Proposem començar la caminada des de l'estació de Ferrocarrils de la Generalitat de Montgat Nord, però també valdria fer-lo des de Montgat Sud.

Vam començar la caminada des de l'estació de Montgat Nord. Vam passar a l'altre costat de les vies i vam anar a la vora del mar en direcció Sud-Oest cap a l'estació de Montgat Sud. Vam passar als peus del nostre destí però des d'aquest costat no tenim accés. Vam arribar a l'estació i vam tornar a passar a l'altre costat de les vies. Pel carrer Marina ens vam anar en direcció Nord-Est per trobar la Nacional II. Als pocs metres vam deixar la vorera i vam entrar a una pista de terra que surt per la dreta. Vam pujar pel sender trobant escales i vam accedir al cim, passant a la vora de moltes figues de moro. Per baixar vam fer servir el sender que segueix en sentit Nord-Est. Vam baixar al carrer del mar. Seguint sempre aquest carrer vam tyornar de nou a l'estació de Montgat Nord i a l'aparcament