Torres de Cabrenç

cim número 175 del llistat dels 100 cims de la FEEC zona de descàrrega d'arxius

Lamanère- Les Estanoses-Coll de Les Estanoses-Torres de Cabrenç-Pla del Castell-La Casanova-Lamanère
Cartografia  França Topo Mapa Tesela Lamanère
Coordenades  UTM Datum WGS84
Distància recorreguda  11  Km. Temps 3 h.33 min.

Començarem per dir que tot el trajecte es troba perfectament senyalitzat així que no és necessari portar GPS per fer aquest recorregut. Al llarg del camí trobarem senyals pintats de diferents colors, trobarem també rètols i, per últim, fites.
També trobo obligatori dir que la primera de les torres que trobarem es pot visitar però si ho volem fer, primer hem d'anar a trobar la clau a la Marie o al cafè de la benzinera de la població de Serrallongue.
Prendrem com a referència la població de Camprodon. Seguirem per la carretera C38 en direcció a Molló i el Coll d'Ares. Passarem l'antic post fronterer i entrarem a França agafant la carretera  D115 en direcció a Prats de Mollo-La Preste. Seguirem per la D115 passant per Le Tech i a l'alçada de Puig-Redon deixarem la carretera per agafar el desviament a Serralongue. Passada aquesta població, continuant per la mateixa carretera, arribarem a Lamanère.

Començarem el nostre recorregut anant a trobar un carrer estretó, barrat amb un portal de ferro, que surt al costat de l'esglèsia de Lamanère, senyalitzat amb un rètol, i que puja en direcció SE. Després d'un cort trajecte, arribarem a trobar una pista. La seguirem durant uns instants per la nostre esquerra en direcció NW. Passats uns metres trobem un sender que puja a la nostra dreta i s'enfila entre faigs en direcció E. Així arribarem a Les Estanoses i trobarem unas excel·lents vistes de 2 de les torres. Girarem en direcció W fins trobar un sender que en direcció NE ens conduirà, després d'una fort pujada i un tranquil passeig per un bosc espectacular d'avets, fins el Coll de Les Estonoses i des d'aquí, per pista forestal en perfecte estat, fins a la primera de les torres. Després de fer la visita i voltar per aquest lloc continuarem en sentit SE per passar per les altres torres, cada una d'elles amb els seus detalls d'interès. Cal destacar la taula d'orientació de l'última d'elles. Per tornar a Lamanère complicarem bastant el tranquil trajecte portat fins ara ja que el descens ho farem tornant al sender que havien fet per arribar fins la torre. Al arribar a la base hem de seguir el sender cap a la nostra esquerra, en direcció SE per començar un fort descens entre faigs. Aquest sender, després d'uns quants centenars de metres, es suavitza i ja tranquil.lament arribem al pla del Castell. Des d'aquest lloc prendrem a la nostre dreta una pista, senyalitzada a Lamanère, i la seguirem durant uns 2750 metres. En aquest lloc veurem que la pista que seguim continua recte i que a la nostra esquerra surt una pista secundaria, en descens i sentit W. Si seguéssim recte també arribaríem al destí ja que uns metres més endavant trobaríem el camí que vam fer per pujar. Nosaltres vam seguir el de l'esquerra. Així doncs, fent qualsevol dels camíns, arribarem a La Casanova i a Lamanère.