Puig de les Morreres

Cim recentment afegit al repte, encara sense numeració correlativa i sense figurar al mapa
es passa també pel Pedró dels Quatre Batlles, cim 118 del llistat i sostre comarcal del Solsonès zona de descàrrega d'arxius

Aparcament Refugi Bages-Cap d'Urdiets-Puig de les Morreres-Portell de l'Os-Refugi de la Bòfia-Pedró dels Quatre Batlles-Tossa Pelada-Tossal d'Estivella-Prat de Botons-Refugi Bages
Lloc geogràfic: Serra del Port del Compte Lloc sortida: Port del Compte (est. Esquí)
Cartografia: I.C.C Mapa: Alt Urgell (SO)
Coordenades: UTM Datum: ED50
Data: 14/10/2009 Distància: 19,4 kms.
Recorregut: Circular Ciclable: Si
Terreny: pistes i prats Orientació*: Fàcil
Dificultat*: Moderada Esforç*: 4 sobre 5
Total 5 h. 55 min Caminant 4 h. 45 min Parat 1 h. 10 min
Màxima 2.391 mts Mínima 1.769 mts Acumulat 1.058 mts
Passejada llarga, es pot escurçar força si es baixa directament des del Pedró dels Quatre Batlles fins al Prat de Botons, però molt còmoda de fer, llevat dels primers 2000 metres. Aquest primer tros es fa per terreny molt costerut, sense camí evident, remuntant terreny anant a buscar la carena per guanyar la capçalera de les pistes d'esquí. Una vegada a dalt, les vistes fan que hom es recuperi ràpidament de l'esforç fet. A partir d'aquí, arribar al refugi de la Bòfia és converteix en un passeig esplendorós per prats herbats. La cosa canvia a partir del refugi ja que el camí comença a guanyar alçada de forma costant fins arribar al Pedró dels Quatre Batlles. A partir d'aquí es pot triar la manera de seguir amb l'excursió. Si el dia o les forçes no acompanyen es pot baixar directament al Prat dels Botons baixant en sentit Sud-est pel Clot de la Vall o be podem seguir primer en sentit Nord-est i després Nord per anar a la Tossa Pelada i després,girant cap a l'Est, acostar-nos al Tossal d'Estivella. Del Tossal s'haurà d'anar a buscar la millor manera de tornar al destí, aprofitant que estem a la capçalera de les pistes es tracta de triar per on fer-ho. Aquest track proposa anar a trobar la pista que baixa pel vessant Est de la Costa Dreta i així arribar a la carretera que baixa fins les instal·lacions de les pistes d'esquí de Port del Compte. Es fan vàries dreceres per evitar en lo possible trepitjar l'asfalt i finalment, travessant una zona boscosa i les pistes d'esquí, arribar al Refugi de Bages
El recorregut transita per la capçalera de les pistes d'esquí de Port del Compte, així que s'haurà d'anar a aquestes instal·lacions. Si es ve de la part de Nord-est potser s'arribarà primer a la població de Sant Llorenç de Morunys per la carretera LV4241a. Podem seguir per aquesta carretera fins el Coll de Jou. o be podem pujar a les pistes per la carretera LV4012 a La Coma i a les pistes. També hi ha la possibilitat d'accedir per Manresa, Solsona i per la carretera LV4241b arribar directament al Coll de Jou. Des del Coll surt la carretera que ens deixarà a les instal·lacions de la pista d'esquí. Anirem a busca el Refugi Bages, a l'esplanada del qual aparcarem.

Deixo una descripció tipus Road-Book a la següent adreça: