Puig de la Caritat

cim 108 del llistat dels 100 cims de la FEEC

Cartografia  Ed. Alpina  Mapa Osona
Coordenades  UTM Datum WGS84
Distància recorreguda  2,7 Km. Temps 55 min.
Proposem com a punt de sortida el cementiri de la localitat de l'Estany. En aquest punt hi ha un pal amb indicacions de diferents destinacions. El camí no està marcat, però no és complicat fer el cim ja que amb una mica d'orientació farem prou per pujar ja que a la baixada sí que trobarem senyals.
Carretera C25. Desvio a C59 cap a Moia i l'Estany. Aparcar al cementiri de la població

Començarem a caminar en direcció N, deixant el cementiri a la nostra esquerra. Quan portem caminats uns 270 metres trobarem que la pista més evident fa una corba a l'esquerra en direción NW. Nosaltres prendrem la que segueix recte i que fa baixada, un cop es passa per un pas tancat amb un fil. Recorreguts altres 150 metres, en arribar a l'alçada d'una torreta elèctrica, deixarem la pista per la qual transitem per seguir, a la nostra esquerra, per un corriol que inicia una lleugera pujada. Continuem per aquest camí, sempre en ascens seguint una tanca amb un fil fins que als 150 metres sortim a una cruïlla en què veiem que a la nostra dreta, en sentit N, segueix un camí força evident. El seguirem durant 580 metres, moment en què, després de passar una tanca amb un fil, desemboquem a una altra nova pista. Ara seguirem per la nostra esquerra, en sentit S, per arribar al cim del Puig de la Caritat.
Per baixar, podem agafar la pista que veiem uns metres per sota de la nostra posició, mirant la vessant oest de la muntanya, o bé seguir el sender que, en sentit S, surt juste davant del punt geodèsic del cim. Aquest sender, que baixa amb força pendent, ens portarà directament a la pista anterior. Aquí, de nou, podem optar per seguir la pista o, per contra, creuar-la i seguir per un sender molt evident que s'introdueix entre l'arbrat i va seguint una tanca de bestiar. D'una manera o altra arribarem al Collet de Sant Pere. Aquest encreuament de pistes està senyalitzat. Nosaltres seguirem la pista que, en sentit SE, ens dirigeix a l'Estany i Vic. Entrarem de nou a la població pel carrer del Serrat. Uns pocs metres més endavant seguirem recte, en petita pujada, passant per un dipòsit d'aigua, per arribar, de nou, al cementiri i punt final d'aquesta petita excursió d'uns 2.700 metres de recorregut.