Puig d'Agulles

cim número 5 del llistat dels 100 cims de la FEEC

Urb. Maset de Baix (l'Amunt)-Carrer Ciències-Puig d'Agulles-Coll del Portell-Roc de Forellac-Coll de Montcau-Urb. Maset de Baix
Cartografia  I.C.C Mapa Baix Llobregat
Coordenades  UTM Datum ED50
Distància recorreguda  4,5 Km. Temps 1 h. 10 min.
Tranquil·la i còmoda passejada d'uns 4 o 4,5 quilòmetres que ens permetrà assolir el cim del Puig d'Agulles trepitjant tota la varietat de camins possible ja que trobarem carrers asfaltats, carreteres de terra, pistes, senders... etc, etc. No tindreu cap problema en seguir aquesta ressenya ja que es troba senyalitzada gairebé en la seva totalitat ja que de pujada seguirem un sender senyalitzat amb marques de pintura taronja ,suposo que de la ruta dels cinc cims de Cervelló (http://ca.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=545267), i de baixada el PR C-156-3.
Haurem d'arribar a l'Amunt, be per la carretera BV2421 o per la BV2425. Ja a la població entrarem a l'urbanització Maset de Baix. Jo vaig recórrer els següents carrers: Calle ca n'Armengol. Carrer de les Lletres. Carrer de les Arts. A l'encreuament amb el Carrer de les Ciències vaig aparcar

L'inici del passeig ho farem des de l'encreuament dels carrers Arts i Ciències, de l'Amunt. Continuarem pujant per el carrer de les Ciéncies fins que aquest fa un revolt de 180º en sentit NW. En aquest punt deixaren el carrer i agafarem una mena de pista que baixa a la nostre esquerra, en sentit E. Recorreguts uns 20 o 25 metres trobem a la nostre dreta un bloc de pedra amb una marca de pintura taronja que marca el començament del sender que ens ha de portar, sense cap problema d'orientació, fins el cim, que ja veiem davant nostre. Aquest sender no te cap desviació així que sense problemes arribarem a la base del radar i a la casseta d'observació. Des de dalt ja veurem part del recorregut de tornada.
Per fer el descens continuarem el sender que surt en direcció W i va a buscar la pista formigonada que permet el accés de vehicles al cim. Seguirem descendint per la pista fins arribar a un encreuament senyalitzat amb un pal de direccions. Prendrem direcció al Collet de Portell. Una vegada hem arribat al collet trobarem un altre pal senyalitzador. Aquesta vegada deixaren la carretera de terra i agafaren el sender que surt a la nostre esquerra i que puja en sentit W i que passa per el Roc de Forellac i es dirigeix al Collet de Montcau. Arribats a aquest Collet hem d'agafar la pista que segueix per la nostre dreta, en sentit E. Anirem seguint la pista, seguint sempre les senyals de PR  i de pintura taronja fins sortir de nou a la pista que baixa del Collet del Portell i que havíem abandonat abans. En aquest punt hem de creuar la pista i agafar el sender marcat amb senyals de PR i que surt just davant nostre. Anirem seguint sempre aquest sender fins arribar de nou al carrer de les Arts, lloc de començament d'aquest passeig.