La Morella

cim número 3 del llistat dels 100 cims de la FEEC

Begues-Collada de la Clota-Coll Sustrell-La Morella-Fondo de la Tronera-Mas Traball-Can Roure-Begues
Cartografia  Ed. Alpina  Mapa Massís del Garraf
Coordenades  UTM Datum WGS84
Distància recorreguda  11,9 Km. Temps 2 h. 54 min.
Fàcil excursió circular al cim culminant del massís del Garraf. El trajecte es va fer seguint fil per randa la descripció que es fa a la ressenya feta per Pau García a la plana web de la FEEC, així que aquesta vegada m'estalviaré feina. Aquest recorregut també està descrit al llibret que acompanya al mapa del Massís del Garraf, d'Alpina, amb el número 3, però la ressenya de la FEEC està bastant més detallada i en línies generals és de molt bon resseguir. El trajecte d'anada, si el recorregut es fa segons es descriu a la ressenya, fins el cim de La Morella no te cap complicació ja que es fa seguint el traçat del GR92, amb molts senyals indicant-nos el camí, primer a La Clota i després fins la Morella. La baixada tampoc és que tingui complicació i la ressenya marca prou bé els desviaments de camí, però al meu cas va fer falta tirar de mapa ja que a la ressenya es parla de baixar al Fondo de la Tronera per un camí quan en realitat es baixa per una ampla pista que passa primer per un clot i torna a pujar i baixar per, ara si, arribar al fondo de la Tronera. I aquí,de nou, els dubtes. És torna a parlar d'un camí que segueix just per la dreta del torrent. Bé, el lloc dona peu a moltes interpretacions ja que trobem un encreuament complicat i, lo que deuria ser el torrent no ho és i lo que deuria ser un camí és ara una gran pista. Suposo que la intervenció humana ha canviat la fisonomia del terreny.
Després d'això cap problema més llevat dels errors d'interpretació de la ressenya. El que passa és que jo sempre m'he trobat  amb problemes quan segueixo ressenyes que prenen temps com a referència. Ja aprendré.De totes les maneres, els problemes s'acaben amb el mapa a les mans.
Aquest recorregut parteix de la població de Begues. Haurem d'anar al carrer Agricultura, uns metres més enllà del camí que es dirigeix al cementiri. Passat aquest desviament, que ens quedarà a l'esquerra, trobarem  ( molt a prop ) altre camí, també a ma esquerra, que antigament havia estat barrat amb una cadena. Veurem també un senyal de perill d'incendi. Girarem per aquest camí i aparquem a on millor ens sembli. Ja estem al GR92.

Com ja he dit, el senyor Pau García ha fet una molt bona ressenya que es troba penjada a la pàgina web de la FEEC, a l'adreça http://www.feec.cat/la-morella-216