Montolier de Perellós

cim 171 de la llista dels 100 cims de la FEEC zona de descàrrega d'arxius

Perellos-Coma dels Conills-Serra de la Gran Cremada-Els Tres Quillons-Montolier de Périllos-Els Tres Quillons-Chapelle de Santa Bàrbara-Périllos
Cartografia  França Topo Mosaic  Mapa OPOUL-PERILLOS
Coordenades  UTM Datum WGS84
Distància recorreguda  11 Km. Temps 2 h. 24 min.
Pot ser que l'única motivació que tingui aquest cim és el fet de que sigui el més allunyat que tenim. Està situat a l'extrem més Nord-oriental de la comarca del Rosselló i és el quart amb menys ascensions fetes, fins ara.
La contrada de Pérellos és molt erma i severa, de fet la serra en la que s'ubica el cim es diu Serra de la Gran Cremada. Des del cim podrem obtenir molt bones vistes de la plana rossellonenca, així com del Mediterrani i del Pirineo.
Arribarem a Perpignan per l'autopista AP7/E15. Sortirem per la sortida de Perpignan Nord. A la rotonda agafarem la sortida en direcció a Tautavel, carretera D12. Als 9,6 quilòmetres girarem a la dreta per la carretera D5 pel Chamin de Tuchan a Sainte-Marie. Així arribarem a Opoel-Périllos. Haurem de sortir de la població seguint les indicacions dels cartells que indiquen "totes direccions" i anar seguint la carretera per passar a la vora del Castell d'Opoul. Ja circulant per carretera ( no sé si es pot dir així )amb el ferme fet molt malbé arribarem a un trencant, a la dreta, que es dirigeix en direcció al radar meteorològic que és el nostre destí. Nosaltres però seguirem recte.Farem dos forts revolts. El primer a l'esquerra, que passa sobre una riera, i el segon a la dreta. Passat aquest segon revolt hem de parar atenció ja que quan veiem altre pista que puja lleugerament per la dreta, abans d'arribar a la població de Périllos, hem d'aparcar el cotxe. Aquesta pista és la que farem servir per pujar al cim, i si no velem complicar-nos, per baixar.

Pujarem per la pista en direcció Oest, amb la població de Périllos a la nostre esquerra , fent un revolt a la dreta que fa que el poble ens quede a l'esquena. Al poc temps deixarem a la nostre dreta una pista que no te sortida ja que mor al camp al que dona accés. Passarem la tanca que barra el pas als vehicles i anirem guanyant alçada amb decisió. Passarem per la Coma dels Conills i arribarem a la carena de la Serra de la Gran Cremada. La pista gira cap a la dreta i superem l'indret anomenat Els Tres Quillons per arribar finalment al radar meteorològic de Montolier de Périllos. Per fer la baixada, si no velem fer-la per el mateix camí que hem fet per pujar, podem tornar a Els Tres Quillons i buscar la millor manera de baixar pel dret per trobar la carretera d'accés a Périllos. El terreny ben ho permet ja que és carent de vegetació i el terra és molt pedregós. També ajuda el fet de tenir, gairebé sempre, a la vista la població de Périllos. Així doncs mirarem de trobar el millor terreny entre la Coma del Ferro i l'Artigua del Nicolau i sortirem a la carretera a l'alçada de la Chapelle de Santa Bàrbara. Ja a la carretera girarem a l'Oest per tornar al cotxe.