Penya del Papiol

cim número 49 del llistat dels 100 cims de la FEEC

Sant Pere Molanta-Can Torres-la Barquera- Penya del Papiol-C-244a l'alçada de Sant Miquel d'Olèrdola-el Sant Sepulcr-Can Torres-Sant Pere Molanta
Cartografia  ICC Mapa Alt Penedès
Coordenades  UTM Datum ED50
Distància recorreguda  8,84 Km. Temps 2 h. 11 min.
Excursió circular feta seguint les indicacions de la ressenya de la pàgina web de la FEEC, feta per Pau García. Aquest recorregut es pot escurçar uns quants metres, que son d'agrair quan portes uns quants a sobre. Sobre tot si és com ens va a passar amb aquesta sortida, que la vam complementar amb la pujada a La Morella ( amb desplaçament en cotxe entre poblacions ). Aquesta ressenya comença a l'Església de Sant Pere Molanta però molt be es pot començar a caminar a Can Torres, estalviant-nos així prou asfalt, no molt, potser no arribin als 500 metres, però és que trepitjarem tant...Aquest recorregut coincideix en moltes parts amb la "Ruta del vi i les vinyes", així que trobarem ajuda amb aquesta senyalització.
Seguint la ressenya no hauríem de trobar complicacions. Potser tingueu al punt al que hem de travessar una riera. Quan l'hageu passada s'ha d'agafar la pista que puja per l'esquerra. Als pocs metres haurem de girar a l'esquerra, seguint senyals de la ruta del vi, seguint un camp de vinyes que tindrem a la dreta. I ja està. Ja no trobareu terreny que pugui fer-vos dubtar...Fins a dalt. La tornada també pot tenir llocs que portin a la confusió... Quan arribem a la carretera. Hem de seguir per asfalt a trobar la rotonda que ens permet agafar direcció al Sant Sepulcre. Una vegada som en aquesta direcció tan sol ens resta anar seguint les indicacions de la Ruta del vi per tornar a Can Torres.
Podem començar la caminada a la plaça de l'església de Sant Pere Molanta, com es proposa a la ressenya, o seguir uns quants metres fins al veïnat de Can Torres.

Pau García te una bona ressenya a la pàgina