El Caro

Cim recentment afegit al repte, encara sense numeració correlativa i sense figurar al mapa zona de descàrrega d'arxius

Refugi de Caro-l'Esquirol-Caro-Coll del Vicari-rest. Pous de Nou-refugi de Caro
Lloc geogràfic: Els Ports Lloc sortida: Refugi de Caro
Cartografia: Editorial Piolet Mapa: port_n_v2
Coordenades: UTM Datum: European 1950
Data: 03/07/2010 Distància: 4,52 Km.
Recorregut: Circular Ciclable: No
Terreny: Pista, sender i asfalt Orientació: Fàcil
Dificultat: Moderada Valoració: 3 sobre 5
Total 2 h. Caminant 1 h. 35 min. Parat 25 min.
Màxima 1.442 mts. Mínima 1.092 mts. Acumulat 350 mts.
Pendents
Màxima 67,7 % Mínima - 50,6 % Esforç (0 a 5) 3
Aquesta és una de les múltiples opcions que hi ha per pujar al cim del Caro, sostre comarcal del Baix Ebre i punt culminant de la província de Tarragona, a demés de cim inclòs en la llista de cims dels 100 cims. És possiblement també una de les més curtes i la vaig fer així per motius que, si els explico, els lectors s'avorriran així que m'estalviaré feina i me'ls quedaré per a mi. Aquesta part del massis dels Ports és molt sucosa per a muntanyes que ens agrada anar esborrant cims de diferents llistes. Es pot aprofitar un parell de dies i fer els cims de la Tosseta Rasa, sostre comarcal de la Terra Alta, el Tossal de l'Engrilló, a la llista dels 100 cims, la Punta de l'Aigua, que a l'època que vaig anar-hi estava també al llistat i que ara no hi és, però es una muntanya impressionant... Tornant al Caro, es suposa que des del cim s'obtenen unes vistes esplèndides, però jo no he tingut sort. He anat dues vegades i totes dues no he arribat a veure més enllà de meu nas. Això sí, amb boira o sense, les cabres sortiran al vostre encontre tan punt us vegin al mirador. Estan tan acostumades a les visites que venen a demanar-nos menjar. Si aneu, us desitjo que tingueu sort i els núvols no us impedeixin gaudir del panorama.
Es proposa sortir del refugi guardat de l'UEC, a l'urbanització el Mascar, just als peus de la muntanay del Caro. S'accedeix per carretera asfaltada des de la població de Roquestes. De fet, amb cotxe s'arriba fins al cim, però això, a nosaltres, no ens interessa.

Sortirem del refugi de l'UEC baixant en direcció est per anar a trobar la carretera. Quan hi som girem en sentit sud-oest i transitem per ella uns 325 metres fins que la deixem per agafar una pista que comença a pujar en sentit nord-est. Aquest trencant es troba abans d'arribar al restaurant el Port. Fets uns 100 metres de camí, aproximadament, es creua una cadena ( any 2010 ) i anem girant totalment d'orientació fins que desemboquem en una casa. La voregem i passem pel darrera. A partir d'aquest punt ja tenim a la vista el tub que ens servirà de guia per accedir, en fort pujada, a la carretera, ja molt aprop del cim. Quan som a l'asfalt no ens resta més que seguir-lo, en sentit sud, fins arribar al final d'aquest, punt al qual trobem també el mirador. Si el dia es bo, les vistes es suposen esplèndides. Fet el cim, per tornar, desfarem el camí fins arribar a una torreta elèctrica. A partir d'aquest punt anirem fent dreceres seguint els senyals de pintura que ens aniran indicant el camí a seguir en un descens, de vegades vertiginós, que ens deixarà de nou a la carretera que ens tornarà al refugi.