Puig de Sant Antoni

cim número 54 del llistat dels 100 cims de la FEEC zona de descàrrega d'arxius

Albinyana-Sant Antoni de Pàdua-Avenc Joans-Vèrtex geodèsic-Cim del Puig de Sant Antoni-Masia del Perutxo-Albinyana
Cartografia  Espanya Topo  Mapa Tesela 41-14-842
Coordenades  UTM zona 30   Datum European 1950
Distància recorreguda  5,30 Km.  Temps 1 h. 12 min.
Altura màxima  408 metres    Ascens acumulat   408 metres

Excursió feta seguint el sentit de les agulles del rellotge. Excursió molt còmoda i curta que es pot complementar amb la pujada a altres cims de les proximitats, com poden ser La Mola i la Tossa Grossa de Montferri. Nosaltres ho vam fer així ja que venint de les comarques gironines s'ha d'aprofitar el temps. L'ascensió a aquest cim no presenta cap dificultat, excepte la localització del sender que ens ha de pujar a la carena des de l'esplanada de l'ermita de Sant Antoni de Pàdua. Des de la població d'Albinyana fins a l'ermita anirem seguint el GR92, que és també el Camí de Sant Jaume. En l'ermita deixarem el GR i pujarem a la carena per un sender, un xic difícil de trobar al principi (surt de l'esplanada on hi ha unes taules de pícnic ), però que després es fa molt més evident. Passarem per l'avenc Joans i, ja a la carena veurem a la dreta el vèrtex geodèsic. Seguint per la pista passarem pel punt més alt de la muntanya i seguirem avançant per començar el descens i tornar de nou al lloc d'inici de l'excursió, la plaça Vella d'Albinyana. El cim del puig de Sant Antoni, a pesar de la poca altura, és una bona talaia ja que veurem des dels Pirineus fins al mar, sempre que el dia ho permeti.
Sortim des de la població d'Albinyana, més concretament des de la seva plaça Vella, al costat de l'església. Prendrem com a referència la població de El Vendrell. Aquí haurem d'anar a agafar la carretera C-51 i poc abans del quilòmetre 33 la deixarem per girar en direcció a Albinyana. Arribats a aquesta població anirem seguint les indicacions que manen cap a l'església, a on aparcarem.

Deixo una descripció del recorregut tipus Road-Book a la següent adreça: