Puig de la Cova


cim número 53 del llistat dels 100 cims de la FEEC zona de descàrrega d'arxius
Descarrega't el mapa
Descarrega't el track
Descarrega't els waypoints
Descarrega't el perfil
Accedeix a l'àlbum fotogràfic

Dades pràctiques 


Pista en el Km. 6,4 carretera TV2401-Plana Joana-Puig de la Cova-La Cova-Pista Km. 6,4 carretera TV2401
Cartografia Spain_Topo  Mapa Tesela 43-13-785
Coordenades  UTM  Datum WSG84
Distància recorreguda  4,80 Km. Temps 1 h. 50 min.
Altura màxima  663metres   Ascens acumulat   326 metres
Comentaris
Aquesta ruta es va fer seguint la ressenya existent a la pàgina web de la FEEC.

Aquesta és una muntanya que s'acostuma a fer juntament amb la pujada a la talaia del Montmell i, de fet, jo també vaig fer ambdues ascensions el mateix dia, però partint de llocs diferents per així poder fer dos tracks  diferenciats. El recorregut aquí proposat està fet en el sentit horari i si es pretén fer tal com està aquí explicat farà falta disposar d'un vehicle 4x4, encara que el punt de partida es troba a tan sols 300 metres de l'asfalt, així que si solament podem disposar d'un vehicle normal podem deixar-lo a la carretera i fer aquests 300 metres caminant, cosa que incrementarà la distància final en 600 metres, i caldrà tenir-ho en compte depenent de la càrrega del dia. En el meu cas l'ascensió al cim del puig de la Cova era la tercera del dia, i ja estava un poc cansat de pujar muntanyes, així que vaig portar el cotxe fins a on vaig poder.
El més segur és que l'ascens resulti summament tediós, a més de cansat, ja que el trajecte transcorre per una pista amb pedra molt solta, sense una ombra que ens protegeixi i amb uns pendents a tenir en compte, però el descens ens resultarà (almenys en el meu cas) tota una aventura que ens obligarà a aguditzar en extrem tots els nostres sentits ja que no crec que als llocs en els quals posarem els peus puguem anomenar-los camí. Sí que és cert que de tant en tant s’intueix, entre la vegetació i la pedra, una cosa una mica semblant al que va ser un camí, però tanmateix hauríem de filar molt fi per anar localitzant els senyals i llocs de pas. Jo vaig fer aquest recorregut seguint la ressenya de la pàgina web de la FEEC, així que entenia que el recorregut seria fàcil, però, en el meu cas, no va a ser així. Per tot això catalogo aquest recorregut de difícil, en el seu conjunt, però molt divertit si al final arribes a la destinació.
També és cert que hi ha una altra opció, encara que jo no la vaig comprovar sobre el terreny. Es pot passar d'anar a la cova i seguir descendint per la carena per acabar trobant, segons el mapa que jo duia (Spain-Topo, Tessel·la 43_13_785), una sendera que anava a desembocar al mateix lloc en el qual vaig aparcar el cotxe. Sí que és cert que en finalitzar el recorregut vaig veure una pista vella que sortia a la pista en la qual tenia aparcat el cotxe, uns pocs metres més enrere, així que crec que hi ha dues opcions. Jo al final em vaig decantar per anar a visitar la cova, i a seguir el track que duia en el GPS, certament, sense ell no sé si hagués culminat amb èxit el recorregut. Sigui com sigui repeteixo que el recorregut fins a la cova (un avenc), si es completa amb èxit, és molt divertit i et fa guanyar en autoestima. Tampoc és que sigui impossible de completar, de fet jo no sóc cap crack (d'aquí allò de l'autoestima). Tot el recorregut està senyalitzat, bé amb fites de pedra, bé amb un senyal de pintura vermella (una ratlla), però la vegetació és tan espessa que en massa ocasions és difícil trobar els senyals, però repeteixo el recorregut s'acaba completant. A més, una vegada s'ha arribat a l'avenc s'acabaran els problemes ja que a partir d'allí es tracta d'anar seguint la llera seca de la riera que sorgeix del que antigament devia ser una cascada.
Aproximació en cotxe
Per fer l'aproximació al lloc de sortida d'aquesta proposta haurem d'arribar en primera instància a la població de la Bisbal del Penedès. En aquesta població s'haurà d'agafar la carretera TV-2401, que es dirigeix a la població de la Juncosa del Montmell. Abans d'arribar, però, al quilòmetre 6,400, més o menys, abans d'arribar a una rotonda i enmig d’un suau pendent i corba a l'esquerra, hi ha una entrada, no visible des del cotxe, a una pista, al començament un parell de metres asfaltada i molt estreta. Si portem un 4x4 entrarem per aquesta pista i recorrerem uns 300 metres fins a arribar a un petit replà amb un grup de pins. Allí trobarem un bon espai per aparcar el vehicle. Si no portem un vehicle adequat, podem aparcar el cotxe just a l'entrada de la pista (hi ha un petit espai que permet deixar un cotxe) i començar la caminada des d'aquest punt (ens farà ampliar el recorregut total en 600 metres).

Descripció del recorregut

Deixo una descripció del recorregut tipus Road-Book a la següent adreça:
https://drive.google.com/file/d/0B6mYUY9kv5v0Rkp6ejk2SmNiWUk/view?usp=sharing