Els Munts

cim número 91 del llistat dels 100 cims de la FEEC  zona de descàrrega d'arxius

Sant Isidre-GR3-Els Munts-GR3-Collet de la Mitja Lluna-Collada de Can Serra-Vilanova-Sant Salvador de Bellver-Masvell-Sant Roc-Sant Isidre
Cartografia Ed. Alpina  MapaOsona Nord
Coordenades UTMDatumWSG84
Distància recorreguda 14,6 Km.Temps 3 h. 21 min.
Altura màxima 1055 metres   Ascens acumulat   514 metres
Recorregut circular d'ascens als Munts fet en el sentit horari. El recorregut es fa gairebé en un 75% per pistes en molt bon estat i aptes per a tot tipus de vehicles així que aquells a qui no agradi anar per pistes, és millor que no segueixin llegint i busquin informació a altres llocs. Dirà la gent del territori, i també aquells que coneguin la zona, que aquest itinerari és una mica, o molt, recargolat, i potser tenen raó. La idea original era fer un recorregut molt més curt ja que al cel campaven uns núvols gens amistosos, però a poc a poc el dia va anar millorant i em vaig animar a fer més llarg el dia. Així que amb el mapa a la mà vaig anar fent. I com sempre, després de fer un camí t'adones que l'altre que has deixat de banda era millor que el triat. En fi, aniré explicant les diferents variants... I el recorregut fet.
Primer de tot, podem fer aquest itinerari tal com està aquí reflectit o el podem escurçar gairebé en 7,6 quilòmetres si no volem anar fins a Sant Salvador de Bellver, ja que del collet de la Mitja Lluna podem baixar dret a Sant Roc. També, evitant anar fins a Sant Salvador, podem fer una mica més llarg el recorregut anant des del collet de la Mitja Lluna fins a la collada de can Serra i girar cap a l'oest per anar a Sant Roc.
D'entrada, i fins al collet de la Mitja Lluna, penso que l'itinerari és correcte, tant si anem a Sant Salvador com si no. Tal com està fet el track que es facilita a l'enllaç, per anar a la collada de can Serra des del collet de la Mitja Lluna, primer perdem alçada fins que creuem la riera de Talamanca i ens fiquem a un camp, i després la guanyem fent una pujada prou forta. Podem evitar aquest contratemps anant per la pista principal que segueix recte en direcció a Gallifa i girar després en sentit sud per anar a buscar can Serra i la collada de Can Serra. El cas és que ens podem permetre moltes opcions. Si feu el trajecte curt i teniu ganes de més cims, podeu aprofitar per anar a muntanyes properes incloses també a la llista dels 100 cims, com pot ser Bellmunt, des de Vidrà, o també puig Cornador, des d'Alpens, tots dos molt a prop de Sant Boi de Lluçanès.
La proposta es fa partint de Sant Boi de Lluçanès, a la carretera BV4608. Primer de tot ens situarem a la carretera C17. Si venim del nord, el millor accés és des de Sant Quirze de Besora. Si venim del sud, és millor pujar per Sant Hipòlit de Voltregà. Per un costat o per l'altre arribarem a Sant Boi de Lluçanès. Si venim per Sant Quirze, el nostre primer punt de trobada serà uns quants metres abans d'entrar a la població. Si venim de Sant Hipòlit... just al contrari, ens trobarem a la sortida del poble. Hem de localitzar un trencall amb un cartell que indica el desviament cap a Sant Miquel de Gallifa. Primer, el carrer està asfaltat però al cap de pocs metres esdevé de terra. Passarem per la Quintana i, després que la pista fa una llaçada a esquerra i a dreta, passarem al costat del Vilar de Sant Boi, un gran mas. Uns quants metres més endavant la pista clareja i es bifurca en dues direccions. A la dreta aniríem a Sant Roc, i és per on vindrem. Nosaltres agafarem la branca de l'esquerra i aparcarem el cotxe ja que la pista s'acaba al cap de pocs metres. Si ho hem fet bé, a la dreta tindrem l'oratori de Sant Isidre i davant nostre, el pal indicador del GR3. A l'esquerra, al final del camp que tenim a aquesta mà, veurem el roure monumental catalogat dit de la Senyora, que dista no més de 50 metres del lloc al qual hem aparcat.

Deixo una descripció tipus Road-Book a la següent adreça