Dades tècniques de la ruta
Mirador de la Rajola-El Torn-La Casilla-pas via fèrria-Roca del Torn-Illot del Torn-Mirador de la Rajola
|
|||||
Dades geogràfiques
|
|||||
Lloc geogràfic: | EIN la Rojala-Platja del Torn | Lloc sortida: | Mirador de la Rojala | ||
Dades cartogràfiques
|
|||||
Cartografia: | Editorial Piolet | Mapa: | Vandellòs | ||
Coordenades: | UTM zona 31 T | Datum: | Europenan 1950 | ||
Dades GPS
|
|||||
Marca: | Garmin | Model: | Montana 600 | ||
Coordenades: | UTM zona 31 T | Datum: | WGS84 | ||
Característiques del recorregut
|
|||||
Data: | 03/02/2016 | Distància**: | 3,44 Km. | ||
Recorregut: | Circular | Índex IBP **: | 24 | ||
Terreny: | Senders i carretera | Orientació*: | Fàcil | ||
Dificultat*: | Baixa | Esforç*: | 3 sobre 5 | ||
Senyalització: | Parcial | Fonts: | No | ||
Temps ** | |||||
Total: | 58 min. | Caminant: | 58 min. | Parat: | 0 min. |
Altures ** | |||||
Màxima: | 163 metres | Mínima: | 25 metres | Acumulat: | 121 metres |
Pendents ** | |||||
Pendent màxim: | Ratio pujada: | 8,74 % | Ratio baixada: | 8,59 % |
** Enllaç a les dades obtingudes de la web ibpindex
Comentaris
Aprofitant el desplaçament fet
per pujar al cim de la Tossa de Tivissa, de tornada cap a casa vaig
aprofitar per fer el cim del Torn, ja que la baixa dificultat
d'aquest cim no requereix gran esforç, si es planifica un recorregut
adequat. Havia vist a internet diverses propostes de més o menys
llargada, però totes elles d'escassa dificultat, atesa la baixa cota
i la ubicació del cim, 152 m d’altitud i a escassa distància de
la línia de costa, tan sols n’està separat per la línia fèrria
Tarragona-Tortosa.
Aquest cim no té gran interès
per si sol així que és perfecte per fer com a complement d'altres,
ja que a poca distància en cotxe trobem una bona colla de cims també
inclosos en la llista del repte. El molló Puntaire és ben visible
des del cim. També més al nord tenim el puig de la Cabrafiga, i més
al nord encara el Cavall Bernat de Llaberia i la mola de Colldejou.
Ocults darrere el molló Puntaire resten la mola de Genessies i la
Tossa de Tivissa.
També és perfecte per fer
acompanyat de la família, o portar la família a fer un dia de
platja i aprofitar nosaltres per fer el cim.
L'aproximació també és fàcil.
Més o menys al kilòmetre 1125,5 de la carretera N-340, circulant en
sentit Tarragona, això és important ja que en sentit contrari no
s’hi pot accedir, s'ha d'anar fins a les centrals tèrmiques a fer
el canvi de sentit, una carretera asfaltada permet aparcar el cotxe a
300 metres del cim, tal com consta a un pal indicador ubicat a un
espectacular mirador que permet gaudir d'unes excel·lents vistes de
la costa i poblacions com el mateix Hospitalet de l'Infant, Cambrils,
Salou i la mateixa Tarragona.
Assolir el cim des d'aquest
mirador és molt senzill, com es pot suposar atesa l'escassa
distància i poc desnivell a superar. Guanyat un fort, però curt,
desnivell, acostar-se al vèrtex geodèsic no suposa cap esforç...
Si no bufa el fort vent que per aquelles terres acostuma a regnar.
També és cert que aquest mateix vent és el que permet gaudir
d'unes extraordinàries vistes arreu. Potser no són les millors
possibles cap al sud, per l'existència de les dues centrals
tèrmiques que, potser, enlletgeixen el panorama, però què voleu
que us digui, fins i tot tenen el seu particular encant industrial.
El recorregut més curt es faria tornant pel mateix camí, però una
altra possibilitat consisteix a estirar el passeig fins a baixar a la
línia fèrria. Aquest va ser el meu cas, que es va convertir en una
molt bona opció.
Aproximació en cotxe
Proposo començar a caminar des del mirador de la Rajola.Aquest és l'enllaç amb la georeferenciació de l'aparcament.
Descripció del recorregut
Comencem a pujar de valent per un
clar sender el naixement del qual es troba indicat per un pal
indicador que ens diu que al cim tenim uns 300 metres i a la cala
Justell uns 1.000 metres. El camí és força pendent i està
senyalitzat amb uns petits trossos quadrats de plàstic d'uns dos
centímetres quadrats i de color taronja. El sender, sense perill de
pèrdua, ens puja a la plana cimera. De seguida veurem el vèrtex
geodèsic, al qual ens dirigirem. Cal gaudir amb calma, si el dia hi
acompanya, de les vistes. És el millor que té aquest cim. Des del
cim ja veiem el camí que cal recórrer per baixar a la línia
fèrria. A un petit coll que es veu a mig camí de descens hi ha que
el camí es bifurca. Cal memoritzar-lo. El descens és vertiginós,
més si el vent fa acte de presència. Prenem el desviament correcte
del camí, carener per a més referència, passem per les restes
d'una edificació i apareixem a la Casilla. Un cartell ens informa de
l'existència d'un aljub. Voltem la construcció i ens trobem en un
punt en el qual podem passar a l'altra banda de les vies. Un camí
força clar ens rep a l'altre costat. Caminar per les vies és força
perillós, ja que el trànsit ferroviari és constant així que és
millor fer camí pel costat de mar. Hi ha camí. De vegades fent puja
i baixa seguint el tall de la muntanya. De vegades flanquejant arran
de costa. De vegades, per evitar haver de baixar al mateix nivell de
mar, circulant per la mateixa via. Ull els dies de vent als passos 2
i 3. Un quart flanqueig sense cap problema ens deixa molt a prop de
l'illot del Torn. Es pot seguir fins a la mateixa platja, gaudir-ne,
descansar i passar pel pont que permet passar a l'altra banda de les
vies, lloc en el qual hi ha l'aparcament de vehicles, però en aquest
punt també es pot creuar a l'altra banda i enllaçar amb un camí
que connecta amb la carretera asfaltada.
Tant si es puja des de la mateixa
platja com si es fa tal qual consta al track, els últims 800
metres s'han de fer per asfalt, en pendent. Desconec si es pot fer
drecera i estalviar carretera, penso que sí perquè molt a prop del
mirador, a uns 150 metres, vaig veure que sortia una mena de traça,
molt i molt pendent. També és cert que el terreny es veia molt i
molt brut però el naixement o acabament del corriol es veia molt
evident.