Talaia del Montmell


cim número 55 del llistat dels 100 cims de la FEEC
Sostre comarcal del Baix Penedès zona de descàrrega d'arxius
Descarrega't el mapa
Descarrega't el track
Descarrega't els waypoints
Descarrega't el perfil
Accedeix a l'àlbum fotogràfic

Dades pràctiques

Àrea recreativa del Montmell-Sant Miquel-Castell del Montmell- Creu-Talaia del Montmell-pista a coll d'Arca-flanqueig-Ruta de la Natura-Àrea recreativa del Montmell.
Cartografia  Spain_Topo  Mapa Tesela 43_13_785
Coordenades  UTM Datum WGS84
Distància recorreguda  4,40 Km. Temps 1 h. 19 min.
Altura màxima  864 metres   Ascens acumulat   304 metres
Comentaris
Preciós recorregut per aquesta muntanya que té l'al·licient, a més de figurar en la llista dels 100 cims, de ser el sostre comarcal del Baix Penedès. També és normal compartir aquesta ascensió amb la del Puig de la Cova, en el mateix recorregut, però en el meu cas, a pesar que també vaig pujar als dos cims, vaig preferir fer-lo en rutes diferents per així poder fer dos tracks diferents. Com a referència he de dir que el recorregut està realitzat seguint el sentit horari i que vaig començar a caminar sortint uns metres més amunt de l'àrea recreativa del Montmell, que és un bon lloc per deixar aparcat el cotxe i en el qual després es pot fer un bon descans. Per fer l'aproximació fins a l'àrea no diré que és necessari disposar d'un vehicle 4x4, ja que la pista es troba en bastant bon estat, però si s'és d’aquells que cuiden molt el seu vehicle és millor que busquin un company que en tingui, o es busqui una altra alternativa per sortir. Si es fa el recorregut de la forma proposada no tindrem problemes per arribar al cim ja que trobarem pals indicadors fins a arribar-hi. El descens el farem seguint també les indicacions que ens duen en direcció al coll d'Arca. Quan jo vaig estar al cim, el pal que marcava la direcció a seguir estava al terra, però no hi ha problema d'orientació. De totes maneres, el sender que hem de prendre surt per darrere de la bústia del llibre de piades que hi ha al cim. Així, seguint aquest sender arribarem a veure un nou pal. Uns metres abans d'arribar-hi, i ja veient-lo, veurem una petita i mig amagada fita de pedres que marquen el que sembla el començament d'un sender que va per la dreta. Aquest corriol pot ser que fos el correcte per seguir i arribar en millors condicions al sender de tornada, però no ho vaig veure clar i vaig preferir seguir el track que duia carregat en el GPS. Crec que em vaig equivocar. El cert és que vaig fer cas al track  i vaig acabar d'arribar al pal i vaig seguir en direcció al coll d'Arca. Sabia que al coll no hi havia d'arribar, així que vaig caminar pendent de trobar un altre sender que es desviés de la ruta cap a la dreta, però no el vaig trobar. El que sí que vaig veure a la meva dreta, quan duia recorreguts uns 250 metres des del pal anterior, va ser un altre pal situat a la carena que descendia més a la meva dreta. Com que no vaig trobar un camí clar pel qual dirigir-me a aquest nou pal, vaig optar per flanquejar la muntanya (no va ser difícil ja que el terreny no presentava dificultats insalvables) i així trobar-me de nou en el bon camí. A partir d'allí ja no hi va haver problemes fins a finalitzar el recorregut. Per cert, aquesta sendera de tornada al cotxe va ser molt agradable i instructiva ja que es van trobant diferents cartells explicatius de la vegetació de l’entorn . De fet, ja al començament vaig veure que el sender estava senyalitzat  com a Ruta de la Natura. Molt interessant i útil.
Aproximació en cotxe
Proposem la sortida partint de l'àrea recreativa del Montmell, a la població de la Juncosa del Montmell. Per arribar a aquesta població ho farem primer a la de la Bisbal del Penedès. Des d'aquesta població agafarem la carretera TV-2401, que ens dirigeix cap a la Juncosa del Montmell i Aiguaviva. Abans d'arribar a la Juncosa del Montmell trobarem una rotonda. Haurem de seguir en direcció a Masllorenç. No arribarem mai a circular pels carrers de la Juncosa ja que seguirem per la carretera TV-2401, vorejant la població. Després del quilòmetre 7 veurem que la carretera fa un parell de revolts, a dreta i esquerra, i veiem la Juncosa a la nostra esquena. En un no res veurem un trencall a la dreta amb un cartell que ens indica la direcció a seguir per anar a la vall de Sant Marc i l'àrea recreativa del Montmell. Seguim aquestes indicacions, per pista ara de terra en suficient bon estat per a vehicles normals, circulant amb cura, i arribarem a l'àrea recreativa. Podem aparcar a la mateix àrea o seguir uns pocs metres més amunt ja que el recorregut comença a la pista, barrada al pas a vehicles, que parteix del costat de l'església nova de Montmell, uns metres per sobre de les barbacoes de l'àrea recreativa.

Descripció del recorregut

Deixo una descripció del recorregut tipus Road-Book a la següent adreça:
https://drive.google.com/open?id=1fizR26CWh4fpgM0Lk8AZx2Fh8gTA2qPvUlcJIREvkH8