Turó de Bell-Lloc

cim número 167 del llistat dels 100 cims de la FEEC zona de descàrrega d'arxius

Brangolí-Coll de Juell-l'Argila ( Turó de Bell-Lloc )-Santa Maria de Belloc-Brangolí
Cartografia  IGN France  Mapa 2249OT Bourg Madame
Coordenades  UTM Datum WGS84
Distància recorreguda  4,95 Km. Temps 2 h. 00 min.
Recorregut circular molt tranquil, fet en el sentit horari. El recorregut de pujada no presentarà cap dificultat ja que es troba perfectament marcat, fins al Coll de Juell amb senyals de pintura vermella i groga que coincideix amb part del traçat del Tour del Carlit.  Al Coll trobarem cartells que ens dirigiran prou be al nostre destí. El transit fins la Capella de Santa Maria de Belloc tampoc presenta cap problema. L'última part del recorregut, des del moment que deixem la pista, es fa sense camí evident fins arribar a trobar el camí que creua en sentit Est-Oest el Bosc de la Ventajola. Aquest camí també s'acaba perdent, però ja tenim a la vista el nostre destí així que d'una o altra manera arribarem. Al track anem a trobar el camí seguint una tanca de filferro que es dirigeix cap al bosc de Ventajola, i el voregem per la nostre esquerra. Després de fet el camí, trobo que és millor creuar la tanca i anar a vorejar el bosc per la nostre dreta. D'aquesta manera veiem abans Frangolí i podem baixar millor ja que la muntanya és més neta per aquest costat. Tan sol hem de tirar recte cap al veïnat, buscant els millors passos.
Al Veïnat de Brangolí podreu visitar el Dolmen de les Marrunyes, o d'en Caballer, propietat de Ramon de Pastors, tal com recorda el propietari (¿?) amb una placa.
Aquest recorregut, degut a la curta distància i escassa dificultat, es pot complementar amb l'ascensió a altre dels cims del llistat, el Pic dels Moros.
Prendrem com a referència la població d'Enveitg, a la que arribarem per la carretera N20. A l'alçada del Restaurant Mirasol trobarem el trencant que ens mana cap a Brangolí. La carretera, estreta, farà un parell de llaçades i arribarem a un encreuament al que deixarem a dreta i esquerra els accessos als Camps Nord i Sud d'una colònia de vacances. Seguirem per la carretera i més endavant deixarem altre trencall a l'esquerra que amb la senyalització d'un restaurant.Per últim passarem per la població de Feners i uns quants centenars de metres més endavant, a Brangolí. Aparcarem el cotxe una vegada s'acaba la carretera.

Deixo una descripció del recorregut tipus Road-Book a la següent adreça: