Pic dels Moros

Èget-Pic dels Moros-Èget
Cartografia  IGN France  Mapa 2249OT Bourg Madame
Coordenades  UTM Datum WGS84
Distància recorreguda  12,8 Km. Temps 3 h. 27 min.
Recorregut circular per una muntanya que sembla ser molt apreciada pels excursionistes de la zona ja que va ser, de llarg, la muntanya amb la que més gent em vaig trobar. Des de ciclistes amb BTT ( el recorregut coincideix en molts quilòmetres amb el circuit número 11 de BTT ) fins a famílies amb cotxets de nen. Sembla que el recorregut principal surt del telecabina de l'estació de Font-Romeu o des de l'aparcament de la Mollera dels Clots, havent guanyat ja una bona altura.
L'excursió no presenta cap dificultat, tret d'un curt trajecte que es fa, al començament, que pot ser una mica perdedor ja que tenim dos desviaments de camí sense senyalitzar, però seguint les indicacions de la ressenya no hauríem de tenir problema. Des del punt de partida fins a la pista que ve de l'aparcament del la Mollera dels Clots caminarem per senders i a partir d'aquí, tot i que es poden fer moltes dreceres (de fet en comptes d'anar per la pista sembla que es pot anar directament al cim (¿?)), agafarem ja pista marcada fins el cim. Per fer la baixada també anirem per la mateixa pista de BTT, tot i que, si es vol seguir amb aquesta ressenya, farem drecera. Si es vol, en comptes de la drecera es pot seguir l'itinerari normal, que per pista senyalitzada, ens tornarà de nou al final del recorregut.
Aquesta excursió es pot combinar amb la del Turó de Bell-Lloc, cim inclòs també al llistat dels 100 cims de la FEEC.
Arribarem a  la població d'Èguet transitant per la carretera D618. A la rotonda d'entrada a la població localitzarem un supermercat Lidl ( de moment ). Prendrem la sortida d'entrada a la població i anirem seguint les senyals que indiquen la direcció a un càmping. Seguirem sempre les indicacions fins que arribem a un desviament al que per anar al càmping hem de seguir per l'esquerra i començar a baixar. Aquí deixem les indicacions del càmping ja que hem de seguir pujant. Seguirem per la dreta pel "Camí ramader". Més endavant aquest camí passa a dir-se Chamin de la Porteille. Deixarem a l'esquerra la Rue des Bergeries i a la dreta l'Impasse dels Isards i, abans de que la carretera faci un fort revolt a la dreta aparcarem. Si res ha canviat trobareu a l'esquerra uns contenidors de reciclatge i escombraries i una pista que fa baixada. Si feu el recorregut com es proposa a aquesta ressenya, baixareu per aquesta pista. Si el feu al contrari començareu a caminar per aquesta pista.

Deixo una descripció del recorregut tipus Road-Book a la següent adreça: