Tossal dels Tres Reis

cim número 77 del llistat dels 100 cims de la FEEC
Sostre comarcal del Montsià zona de descàrrega d'arxius

Fredes-Cantaperdius-Coll dels Tombadors-Tossal dels Tres Reis-Mas del Ric de Fredes-Pinar Pla-Mas del Paraire-Salt de Robert-Fredes
Cartografia  Editorial Piolet    Mapa Els Ports-V2
Coordenades  UTM  Datum European 1950
Distància recorreguda  13,8 Km. Temps 4 h. 55 min.
El recorregut proposat fa la pujada per l'itinerari que segueix la majoria de propostes que es troben a internet i que puja al cim passant pel Coll dels Tombadors. Fins aquest Coll es pot anar seguint una pista molt ample i apte per a vehicles o seguint un sender, no molt clar al començament, que evita recórrer la pista. Al Coll tombarem a l'esquerra per agafar pista fins a dalt. Durant el recorregut no trobarem gaire senyalització així que s'haurà d'anar vigilant. Per baixar del cim seguirem encara per l'itinerari més utilitzat fins arribar al Pinar Pla. Aquí és a on proposem embolicar una mica la cosa. Lo normal seria continuar el descens agafant el GR7 però aquí es planteja la baixada anant a trobar el Mas del Paraire i baixar al PR V-75-2 que uneix el pantà d'Ulldecona amb Fredes. Aquest és un itinerari molt més feréstec i aventurer i, com diu un amic, cal tenir experiència en seguir vells camins. Com que aquest no és un dels meus bens, a partir del Mas del Paraire vaig tenir problemes per trobar el camí bo, però finalment em vaig sortir, així que si es ressegueix el Track no hauríeu de tenir problema. Si pel que sigui no voleu complicar-vos la vida lo millor és tornar pel GR.
Prendrem com referència la població de la Sénia. Sortirem per la carretera CV-105. Passat el pantà d'Ulldecona agafarem el desviament que mana a Fredes per la Carretera CV-106. Deixarem el desviament del Convent de Benifassà i seguirem per la carretera fins arribar a Fredes, desprès de passar la Colònia Europa. Just a l'arribar al poble veurem una plaçeta amb  l'aparcament de cotxes on hi ha una font i l'estació elèctrica al fons.

Deixo l'enllaç a una fulla tipus Road-Book