Sant Pere Màrtir

cim número 9 del llistat dels 100 cims de la FEEC zona de descàrrega d'arxius

Plaça Mireia-Coll del Portell-Sant Pere Màrtir-Coll de Finestrelles-Plaça Mireia
Cartografia  Ed. Alpina  Mapa Collserola
Coordenades  UTM Datum WGS84
Distància recorreguda  2,5 Km. Temps 30 min.
Altura màxima  384 metres   Ascens acumulat    113 metres
Curta i tranquil·la passejada per un dels cims de Collserola. Transitarem sempre per pista en molt bon estat i trepitjarem una mica d'asfalt baixant del cim cap al coll de Finestrelles. Tot el recorregut es troba, d'una o altra manera, senyalitzat.
Anirem a aparcar a la plaça Mireia, d'Esplugues de Llobregat.

Començarem a caminar pujant en sentit nord-est per la carretera que voreja el club de tenis Ciudad Diagonal. En arribar a la porta d'entrada del recinte deixarem la carretera i ens desviarem per la pista de terra que continua pujant en sentit nord-est. Aquesta pista està senyalitzada amb un pal indicador. Ens trobem seguint la ruta del parc de Collserola E02. Continuarem en direcció a Vallvidrera. Així arribarem a trobar la pista que ve del coll de Portell. Girarem a la dreta seguint les indicacions del nou pal senyalitzador i anirem en direcció a les ruïnes de Sant Pere Màrtir. Ja tenim a la vista les antenes del cim. Havent arribat gaudirem d'unes magnífiques vistes de Barcelona i Esplugues. Baixarem del cim seguint el sender que passa sota l'antena i acabarem sortint a l'asfalt. Trobarem un altre pal indicador. Ara haurem d’anar en direcció al coll de Finestrelles. Podem estalviar molts metres d'asfalt si aprofitem per fer drecera per un sender, poc visible, que baixa a buscar la carretera uns quants metres més avall. Sortim de nou a l'asfalt i continuarem per la dreta fins a arribar al coll. Aquí deixarem de nou l'asfalt i ja no tornarem a trobar-lo. Girarem a la dreta i deixarem de banda el desviament que mena cap al mirador dels Xiprers i arribarem de nou a la plaça Mireia.