Taga

cim número 102 del llistat dels 100 cims de la FEEC zona de descàrrega d'arxius

Plans de Conivella-Pla de les Eugues-Pla de la Guilla-Taga-Portella d'Ogassa-Pou del Taga-Balcera de Can Barratort-La Coma-Plans de Conivella
Cartografia  Editorial Alpina
Mapa Taga-Serra Cavallera
Coordenades  UTM Datum WGS84
Distància recorreguda  10,26 Km. Temps 3 h. 52 min.
Altura màxima  2038 metres   Ascens acumulat   739 metres
Ascens al Taga des dels Plans de Conivella, a 1371 metres d'alçada. Aquest recorregut potser és el més costerut de tots el possibles per pujar al Taga ja que els tres primers quilòmetres son sempre en pujada i amb un pendent mitjà d'un 28 %. També podem fer el recorregut al contrari, seguint el sentit horari. El pendent és una miqueta més suau, però es va pujant durant 6 quilòmetres de forma ininterrompuda. Aquest track ho vam fer seguint fil per randa el recorregut marcat al mapa d'Alpina de Camprodon-Vall de Ribes, baixant des del cim del Taga fins a la Portella d'Ogassa, fet que ens va fer donar un gran volt d'uns tres quilòmetres que es poden estalviar si es baixa des del cim al Pou del Taga pel dret, ja que la muntanya, molt oberta i carent de vegetació, ho permet. A l'alçada de la Balcera de Can Barratort podem seguir per la pista, passant per els Artigons i Cortal Caiola i creuar el Torrent del Bosc Fosc, fent més llarg, o deixar la pista principal i fer drecera per anar a trobar-nos a La Coma. Més endavant també podem seguir per la pista passant per Pixancaneres o fer drecera passant pel Serrat de l'Arc i arribar al cotxe
Primer de tot trobo necessari dir que crec indispensable l'us d'un vehicle tot terreny ja que la pista d'aproximació als Plans de Conivella no crec que es pugui fer amb un cotxe normal, però és com tot, l'usuari te l'última paraula. Per arribar al lloc d'aparcament haurem d'arribar a la població de Ribes de Freser. Just passem per sota de les vies del tren cremallera trobem a la dreta un desviament cap a Bruguera. Agafem aquest desviament en direcció a aquesta població. Començarem a pujar per carretera estreta i asfaltada i deixarem a l'esquerra un desviament cap a la zona esportiva de Ribes. Haurem de parar l'ull ja que als pocs metres, just quan la carretera fa un revolt a l'esquerra, veurem una pista de ciment que puja deixant la carretera. Haurem de prendre aquesta pista i la seguirem sempre fins que s'acaba el ciment i la pista es converteix en pista de terra. A l'alçada de la Collada del Manter veurem un pal indicador senyalant el desviament cap al Taga. Aquesta pista s'estreta molt i es troba barrada al pas amb un filferro. Creuarem aquesta tanca tornant a tancar el pas i, fent vàries llaçades arribarem als Plans de Conivella. Podem deixar el cotxe quan veiem un altre pal indicador a l'esquerra de la pista, que senyala la "Ruta de la Vall de Ribes" o podem seguir uns quants metres més per la pista fins que trobem un cartell indicador de la fauna que podem trobar a l'indret i un altre de direcció cap al Taga. Aquí si que ja no podem seguir més amb el cotxe.

Si hem deixat el cotxe al primer lloc esmentat, seguirem pujant uns quants metres per la pista fins al panell informatiu del Pla al que arribarem.
Situats al panell informatiu veurem una altre pal de direcció que ens indica cap a on hem de tirar per pujar al Taga. Seguirem les seves indicacions i acabarem per trobar un tancat de filferro.Tan sol l'hem de seguir, pujant muntanya amunt, i arribarem al cim del Taga. La baixada la podem fer arribant-nos fins la Portella d'Ogassa i girar en sentit Nord-Oest per anar a trobar el Pou del Taga, o bé baixar directament des del cim al Pou del Taga, opció més adequada al meu entendre. Del Pou surt ja una pista ampla que va baixant a trobar la Balcera del Perpinyà. No arribarem ja que podem fer drecera per estalviar-nos un tros de pista. Més endavant arribarem a la Balcera de Can Barratort. Aquí podem seguir per la pista principal, fent una mica més llarg, o fer drecera. Fent aquesta arribarem a trobar la pista a l'alçada de la Coma. Després de fer un llarg revolt de la pista, podem deixar aquesta per agafar un corriol que marxa en sentit Oest i va a trobar de nou la pista a l'alçada del Serrat de l'Arc, o seguir per la pista principal. D'una manera a l'altre ens trobarem al Serrat de l'Arc. També aquí tenim dues opcions: Deixar la pista i agafar un corriol que s'endinsa a la vegetació o seguir pujant per la pista i passar per la Font del Bisbe. També per un costat o per l'altre acabarem sortint a l'aparcament.
Deixo una descripció tipus Road-Book a la següent adreça