Puigpedrós

cim número 85 del llistat dels 100 cims de la FEEC
Sostre provincial  de Girona zona de descàrrega d'arxius

Refugi Malniu-Llac de Malniu-Pla de les Molleres del Puigpedrós-Puigpedrós-Portella de Meranges-Refugi lliure de J.Folch i Girona-Coma Pregona-GR11-Estany Sec-Refugi de Malniu
Cartografia  Ed. Alpina  Mapa Cerdanya
Coordenades  UTM Datum WGS84
Distància recorreguda  13,9 Km. Temps 4 h. 16 min.
Primer de tot dir que per aparcar el cotxe a l'explanada del refugi s'ha de pagar tres euros.
Excursió circular d'ascens al cim més alt de la província de Girona feta passant pel Llac de Malniu ja que crec que val la pena visitar-lo. També és cert que el fet d'anar al llac dificulta una mica la sortida ja que des del llac fins a sortir del bosc de pins que hem de passar no trobarem un camí evident i és més que possible que hàgim de voltar una mica fins trobar les fites que ens guiïn fins el cim, de fet nosaltres, sense el GPS, no sé si ho haguéssim aconseguit. També es pot deixar el llac per al final de l'excursió ja que no es troba molt lluny del refugi  i fer la pujada pel camí marcat des del refugi. Ho deixem al gust del consumidor.
Si es decideix anar primer al Llac, que repeteixo, val la pena, hem de seguir la seva vora per l'esquerra durant uns 150 metres. Hem de mirar de trobar una fita de pedres que a la nostre esquerra marca la senda que hem de seguir i que ens tornaria de nou al refugi. Acabarem per trobar un camí que hem d'anar seguit fins sortir a una clariana a la que hauríem de veure una gran pedra amb una petita fita a sobre i que sembla que ens dirigeixi cap a la dreta. Si anéssim recte acabaríem de nou al refugi així que girarem a la dreta començant a pujar per un bosc de pi. Hauríem d'anar decantant-nos de mica en mica pujant cap a l'esquerra per anar a trobar la carena i seguir-la en sentit Nord-oest, encara dins el bosc de pi. Es tracta d'anar guanyant alçada fins sortir del bosc. Una vegada som a camp obert ja no tindrem problemes per seguir pujant orientant-nos amb la vista . Ens hauríem d'anar acostant a la dreta per pujar seguint la carena per sobre del Clot de Malniu, amb bones vistes de la serra del Cadí a l'esquerra, la serra de Campcardós al davant, el Castell de Lladres a la dreta i els estanys de Malniu i Mal a l'esquena. Al sortir del bosc també ens serà més fàcil trobar fites de pedres. Així arribarem al Pla de les Molleres del Puigpedrós i tindrem el nostre objectiu a la vista. Per fer el cim i evitar-nos trepar per les roques podem vorejar-lo per la dreta i pujar-lo pel darrera. Per baixar ens dirigirem cap al Nord-oest per anar a la Portella de Meranges. Aquesta portella ens ofereix una panoràmica magnifica de les muntanyes d'Andorra així com del Roc Colom. De la Portella  baixarem en sentit Sud-oest be a buscar el refugi lliure de J. Folch i Girona pel vessant dels Engorgs, be pel vessant del Puigpedrós. Per tots dos costats es tracta d'anar a trobar el GR11 que hens a de portar de nou al refugi de Malniu sense pèrdua.
Abans de fer aquesta aproximació cal demanar informació per saber si està oberta la pista d'accés al refugi o no. També trobo necessari dir que es pot pujar amb cotxe normal però que si es pot, millor fer-lo amb tot terreny ja que la pista es troba es força mal estat
Hem d'arribar a la població cerdana de Ger per la carretera N260. A aquesta població agafarem el desviament cap a Meranges. Passarem aquesta població i seguirem per carretera, encara asfaltada, per passar pel veïnat de Girult. Continuarem pujant, ara ja per carretera en força mal estat seguint les indicacions que ens manen cap als Llacs i així arribarem al refugi de Malniu, lloc al que aparcarem el cotxe.

Deixo un enllaç a una descripció del recorregut tipus Road-Book.