Clapí Vell

Les Comes-Roc del Papiol-l'Àliga-Clapí Vell-Pista de les Dous-Les Comes
Cartografia  Spain-Topo  Mapa Tesela 43_13_785
Coordenades  UTM   Datum WSG84
Distància recorreguda   6,1  Km. Temps 1 h. 12 min.
Altura màxima  704 metres   Ascens acumulat      246 metres
Ruta circular feta en el sentit horari. Aquest recorregut no presenta cap dificultat, ni tècnica ni d'orientació. Tota ella es realitza per pista apta per a la circulació de vehicles tot terrè així que depenent de l'època en la qual es realitzi el trajecte caldrà caminar amb cura. També cal assenyalar que per la zona hi ha diversos llocs, perfectament indicats, en els quals hi ha ruscs d'abelles. El trajecte proposat pot catalogar-se perfectament de curt, o molt curt, així que pot ser interessant complementar l'ascens a aquest cim amb altres pròximes, com poden ser la Talaia del Montmell, el Puig de la Cova, o com en el nostre cas, Montagut d'Ancosa. Són cims que no estan molt allunyats els uns d'els altres i tenen l'al·licient d'estar inclosos en el llistat dels 100 cims.
Per a realitzar l'aproximació a aquesta ruta ho millor seria contar amb un vehicle 4x4 o furgoneta alta ja que el començament de la pista a seguir es troba en condicions acceptables, però en la qual un cotxe baix tindrà algun problema, encara que com sempre, depèn de l'usuari. Circulant a poca velocitat tot és possible. Prendrem com referencia el quilòmetre 2 de la carretera BV-2122, just abans d'entrar a la població de Torrelles de Foix. A l'esquerra hi ha un carrer que s'endinsa en el polígon industrial. Seguirem per aquest carrer, deixarem un desviament a la dreta que es dirigeix a la població i arribarem a l'altura d'un petit pont. Creuarem el riu Foix per aquest pont i girarem a l'esquerra just hem sobrepassat el Molí de Bessons. Seguirem pel camí asfaltat. Deixarem a la dreta el camí de cal Jimenez i més endavant, a l'esquerra i ja de terra, el camí de can Coll. Arribarem a un camp cultiu, a l'esquerra i unes oliveres, a la dreta. Veurem també una cabanya enmig del camp ( un pou, o per guardar eines? ). Ens trobem en Vinyes dels plans. Aquí deixarem el camí asfaltat i prendrem la pista, ja de terra, que després de fer una lleugera pujada, voreja un camp de vinyes. Ja ens trobem en la pista que ens durà al punt d'inici de la caminada. Trobarem un desviament a la dreta que hem de prendre i ja no deixar la pista fins a trobar una bifurcació, clara, en forma d'Y.
De totes maneres, us podeu descarregar el track d'aproximació aquí.

Deixo una descripció del recorregut tipus Road-Book a la següent adreça: